Ny förordning skapar förutsättning för Norrlandsetablering.

Arbetsmiljö är inte bara fysisk med checklistor och riskbedömningar utan även psykosocial där relevanta mätmetoder och åtgärdsplaner skall följa det systematiska arbetsmiljöarbetet.

PulsAnalys är ett digitalt verktyg som mäter, kartlägger och skapar underlag för samtal inom den psykosociala arbetsmiljön. Rehabiliteringskostnader och preventivt arbete inom psykisk ohälsa har skapat intresse för PulsAnalys som expanderar och nu finns representerade fysiskt i Norra Sverige.

-Företaget tror mycket på lokal förankring och vill vara nära kunderna med utbildning och support säger Marie Nyman, Marknadsansvarig PulsAnalys Nord

Samtidens utmaning är den ohälsa som uppstår i ökade krav och förväntningar från omvärlden, att idag hantera intryck, omställningar och förändring kostar, både i tid och kraft. Skillnaden mellan jobb och fritid tenderar att suddas ut och vi är nästan alltid kontaktbara. En ökande andel företag/organisationer har insett att det inte bara går att mäta hur ”det funkar” på jobbet. Eftersom gemeneman tenderar att vara tillgänglig hela tiden måste därför också ”hela bilden” vara med i personalakten. PulsAnalys är därför en framgångsfaktor för dessa företag/organisationer eftersom verktyget synliggör både arbetsrelaterad och privat press men framför allt att verktyget fokuserar på beteendet inte arbetsprestationen dvs. ”hela bilden”.

-Eftersom vi jobbar med ett kompletterande analysverktyg för företag och har löpande dialog med företagen vet vi att psykisk ohälsa är ett minfält. AMV (arbetsmiljöverket) nya förordning som innefattar den psykosociala arbetsmiljön är nödvändig! Jag tror personligen att det kommer ta tid att implementera detta i alla företag men är glad att kunna erbjuda vårt verktyg som kommer hjälpa många på vägen säger Marie Nyman, Marknadsansvarig PulsAnalys Nord

Sätet för företaget är i Örnsköldsvik och med fysisk representation i Umeå, Sundsvall och Luleå. Företaget Utbildar, säljer och supportar i PA verktyget med samma namn som funnits sedan mitten av nittiotalet. Analysverktyget baseras på den beprövade DISC teorin och har genom den digitala utvecklingen lyckats skapa ett snabbt, effektivt och träffsäkert verktyg som tidigare var exkluderat organisationer med egen personaladministration eller stort konto för personalkonsulter. PulsAnalys är för personalhanteringen samma som bokföringsprogrammet är för ekonomin.

-Jag uppfattar inte att det finns någon bransch som utmärker sig i användandet av verktyget, användarvänligheten och snabbheten i systemet öppnar för alla typer av branscher och förkunskaper säger Marie Nyman, Marknadsansvarig PulsAnalys Nord

• ohälsa
  • företagande
  • personal