​Stig-Arne Blom avtackas efter 19 år i Pulsenkoncernens styrelse

Vid måndagens bolagstämma för Pulsen AB avtackades styrelsens ordförande Stig-Arne Blom efter nittion år i Pulsens styrelse, varav tolv år som ordförande.

- Stig-Arne har bidragit med sin breda industriella bakgrund och hans engagemang har varit otroligt värdefullt för oss. Under hans tid i Pulsens styrelse har koncernens verksamheter vuxit med över 2 miljarder i omsättning, säger Wigar Bartholdson.

Tidigare i år genomfördes ett generationsskifte i Pulsenkoncernen. Jonus Bartholdson tog då över som koncern-vd efter sin far, Wigar Bartholdson, som grundade Pulsen 1964 och som varit bolagets vd fram till våren 2017. Wigar Bartholdson går nu in i en ny roll som styrelseordförande för Pulsen AB. Stig-Arne Blom fortsätter som ordförande i Pulsens dotterbolag Pedab där han varit ledamot sedan 2008.