BLS möblerar om i toppen.

BLS möblerar om i toppen.

Ny VD och koncernchef blir från och med april 2016 Christer Tånnander, som för närvarande har samma position i industri- och industrihandelskoncernen Duroc AB, noterat på småbolagsbörsen i Stockholm. Christer Tånnander (56) är civilingenjör och har lång erfarenhet från ledande befattningar i industribolag, t ex ABB, Cardo och Heatex i Malmö.

Nuvarande BLS-chefen Henry Gustavsson tar samtidigt steget upp och blir ny styrelseordförande i koncernen.

Vi vill vara en ledande och tongivande aktör inom VVS-området i Norden och kombinera detta med bra lönsamhet och finansiell styrka. På det viset kan vi attrahera duktiga människor till koncernen och nu stärker vi våra positioner ytterligare genom en kombination av nya och gamla erfarenheter i ledningen. Det känns bra, säger nuvarande styrelseordförande och tillika ägaren Lars Spånberg.

BLS Industries AB är en av Skandinaviens ledande aktörer inom tillverkning av sanitetsprodukter för badrum och kök med varumärkena Purus, Jafo, Unidrain, Purus Joti och Trio Perfekta. Företaget är familjeägt med lång industritradition. Verksamheten inriktas på fyra produktområden: golvbrunnar, inomhusavlopp, rostfri sanitet samt rostfri inredning. Idag arbetar ca 280 medarbetare i koncernen och omsättningen ligger på dryga halvmiljarden.

Familjeägda Purus är ett innovativt företag i VVS-branschen och en av Skandinaviens ledande tillverkare av sanitetsprodukter för badrum och kök. Bland produkterna finns golvbrunnar, inomhusavlopp, rostfri inredning och rostfri sanitet.

Med fokus på kundens behov utvecklar och tillverkar vi ett brett program av innovativa och funktionella produkter för våra nischområden inom sanitetsmarknaden. Säkerhet och kvalitet är våra ledord. Produktionen sker i Sverige och vi har säljbolag i Norden och Storbritannien.