Purus ABs koncern BLS Industries AB utsedd till årets arbetsgivare i Skåne

Purus ABs koncern BLS Industries AB utsedd till årets arbetsgivare i Skåne

Vi på Purus AB är otroligt stolta över att vår koncern BLS Industries AB har utsetts till Årets Arbetsgivare i region Skåne av Samhall i deras Visa Vägen-priset. BLS Industries nominerades med den fantastiska texten:

"På en global marknad med mycket hård konkurrens och med en tillverkningsprocess med kvalitetsstämpeln ”Made in Sweden” bidrar BLS Industries AB till ett hållbart Sverige. Företaget har under 25 års tid sett vikten av och fördelen med att integrera personer med funktionsvariationer i sin verksamhet. Det är inte för att vara ”snälla” utan helt enkelt för att mångfalden bidrar till konkurrenskraft. Potential, möjlighet och talang är ledord för att attrahera ”rätt” personer till företaget och därigenom öppnas även dörren för de som har stått långt ifrån arbetsmarknaden, vilket innebär att företaget bidrar till att bryta utanförskap, vilket i sin tur bidrar till ett hållbart Sverige. BLS Industries AB förtjänar verkligen att föräras priset som årets arbetsgivare."

Visa Vägen-prisets jury består av ärkebiskop Antje Jackelén, H.K.H. Prins Daniel, Samhalls marknadsdirektör Mats Eliasson, LO:s ordförande Karl-Petter Thorwaldsson och ordförande Jan Scherman. De har, utifrån kriterierna att arbetsgivaren dagligen skall lyfta människor genom att tro på deras förmågor och se funktion istället för hinder, utsett BLS Industries AB till vinnare i region Skåne.

"Det är otroligt glädjande att vårt arbete med mångfald i verksamheten uppmärksammas. Vi är övertygade om att när varje individ kan få vara sitt bästa jag så växer engagemanget och både vi som företag och individerna blir vinnare." Vår nyligen pensionerade produktionschef Jan Meijer, som även var nominerad till årets eldsjäl, är en starkt bidragande faktor till att vi fått denna utmärkelsen. Ett arbete som nu förtjänstfullt tas vidare av Pär Jörgensen, ny platschef i Ystad -säger Rebecka Spånberg, VD & Koncernchef på BLS Industries AB.

Nu väntar den regionala prisutdelningen på Malmö Arena den 16 oktober där BLS Industries tar emot sitt pris och sedan fortsätter vi till Vasateatern i Stockholm där den nationella vinnaren koras den 25:e november. Gänget på Purus håller självklart tummarna för att BLS Industries även vinner den nationella tävlingen.

Regioner