Purus är en av tre nominerade inom kategorin Industri & Energi.

Purus nominerade till Årets Nyhetsrum 2016

ÅRETS NYHETSRUM INOM INDUSTRI OCH ENERGI
För åttonde året i rad arrangerar Mynewsdesk tävlingen Årets Nyhetsrum. Över hundra företag och organisationer har synats och till slut har nu tre företag inom varje kategori nominerats till Årets Nyhetsrum 2016. Vi kan nu stolt meddela att Purus är en av tre nominerade inom kategorin Industri & Energi.

LYCKATS BÄST MED ATT NÅ UT PÅ ETT MODERNT SÄTT
Syftet med Årets Nyhetsrum är att belöna och lyfta fram företag som använt sina nyhetsrum för att på ett modernt sätt nå ut med sina budskap. Juryn har bland annat tittat på hur de olika funktionerna i nyhetsrummet utnyttjats, allt från relaterat material till användandet av sociala medier och bild/video samt vilka som helt enkelt lyckats bäst med att nå ut. Arbetet för att utse vinnarna kommer ta ytterligare någon vecka för att tillslut presenteras den 26 januari på plats hos oss på Mynewsdesk i Stockholm.

MYNEWSDESK - NORDENS LEDANDE PLATTFORM FÖR DIGITAL PR.
Idag har Mynewsdesk mer än 40 000 nyhetsrum och 25 000 registrerade företag över hela världen. De hjälper PR kommunikatörer och marknadsförare att nå ut och engagera de opinionsbildare som är mest avgörande för deras bransch. Över 5 000 varumärken som Google, Viasat, Gröna Lund och Johan & Nyström använder sina nyhetsrum på Mynewsdesk för att publicera och distribuera sina nyheter, öka sin synlighet samt knyta relationer med sin marknad och sina viktigaste journalister.