Nominerade till Årets Nyhetsrum 2016

Nominerade till Årets Nyhetsrum 2016

Äntligen kan vi presentera de nominerade i Årets Nyhetsrum 2016. Över hundra företag och organisationer har synats och till slut har vi nu tre nominerade kvar inom varje kategori.

I nomineringsarbetet har vi synat hur företag och organisationer valt att arbeta med sina nyhetsrum på Mynewsdesk. Juryn har bland annat tittat på hur de olika funktionerna i nyhetsrummet utnyttjats, allt från relaterat material till användandet av sociala medier och bild/video samt vilka som helt enkelt lyckats bäst med att nå ut.

Förutom de tio olika branschkategorier finns det även i år en kategori för de allra bästa – Best of the Best. De nominerade i den kategorin har någon gång tidigare vunnit Årets Nyhetsrum och håller en sådan hög nivå att vi valt att ge dem en helt egen kategori. I år har vi även valt att introducera Hosted Newsroom, för de företag och organisationer som på ett snyggt sätt speglat nyhetsrummet på sin egen sajt och med egen design.

Nytt för i år är att vi kommer att dela ut Guld och Silver i respektive kategori.

De nominerade till Årets Nyhetsrum 2016 är:

IT & Teknik

Hyresgästföreningen Västra SverigeProcurator, If Skadeförsäkring

Hosted Newsroom

Aller Media ABTelia SverigeEkan Management

Stort grattis till alla nominerade!

Men än är inte arbetet slut för vår jury. Nu är det dags att utse vinnare inom alla de olika kategorierna. Arbetet för att utse vinnarna kommer ta ytterligare någon vecka för att tillslut presenteras den 26 januari på plats hos oss på Mynewsdesk. Alla nominerade har fått en separat inbjudan för detta.

För mer information om Mynewsdesk, följ oss på:

Dela dina nyheter med Mynewsdesk. Mynewsdesk är Nordens ledande plattform för digital PR. Över 5 000 varumärken som Google, Viasat, Gröna Lund och Johan & Nyström använder sina nyhetsrum på Mynewsdesk för att publicera och distribuera sina nyheter, öka sin synlighet samt knyta relationer med sin marknad och sina viktigaste journalister.