Kunskap och inspiration för köksrenoverare  på Puustellis scen på Hem, villa & bostadsrätt

Kunskap och inspiration för köksrenoverare på Puustellis scen på Hem, villa & bostadsrätt

Med en stor köksmonter, ett showroom med dussintals olika köksluckor och ett fullspäckat scenprogram vill Puustelli både inspirera och ge kunskap till besökarna på årets Hem, villa & bostadsrätt-mässa.

Puustelli har ställt ut på Hem, villa & bostadsrätt-mässan i många år.

– Vi har aldrig tidigare satsat så mycket på mässan som i år. Förutom att vi har två rejeäla montrar – den ena med hela kök i, den andra med hela vårt lucksortiment – har vi satt ihop ett scenprogram som kommer att ge mässbesökarna massor av ny kunskap och inspiration, berättar Paulina Holkeri, mässansvarig på Puustelli.

Råd för alla delar av renoveringen

Det är i Puustellis stora monter besökarna både kan se två toppmoderna kökslösningar och lyssna på flera korta, informativa föredrag. Bland talarna finns inredare, snickare, designer och många andra, som alla gör sitt bästa för att dela med sig av kunskap och inspiration för dem som vill göra om sitt kök.

– Föreläsningarna är ungefär en kvart styck och handlar om vilka material du har att välja mellan för ditt kök och vad valen innebär, om belysning, hur rostfria produkter för köket har utvecklats, hur du undviker fuktskador, väljer köksmaskiner och mycket annat, säger Paulina Holkeri.

Monter i svart

Årets stora Puustelli-monter går i svart, en färg som varit tongivande i Puustellis marknadsföring under året.

– Extra roligt är att vi i år har byggt på vår utställningen med en extra monter, där vi visar prover på alla köksluckor vi har att erbjuda. Precis som med föredragen hoppas vi att det ska inspirera alla köksrenoverare till nya roliga idéer för sina kök, avslutar Paulina Holkeri.

Bifogas:

• Puustellis scenprogram, föredragen