Bild från branschmässan 2015. Fotograf: Tomas Skagerlind

Dags för Plåt & Ventföretagens branschmässa i Jönköping

Den 28 september arrangerar Plåt & Ventföretagen en branschmässa i miniformat i Jönköping för företag inom byggbranschen, och i synnerhet för plåt- och ventilationssektorn. ”Vi vill återupprepa succén från 2015 och hoppas att de 20 utställarna lockar rekordmånga besökare”, säger Camilla Kjellsson, företagsrådgivare på Plåt & Ventföretagen och ansvarig för mässan.

2015 genomförde Plåt & Ventföretagen branschmässan i miniformat för första gången. Intresset för mässan var stort och därför beslöt man att genomföra mässan vartannat år. I år kommer omkring 20 utställare att vara på plats för att visa upp sina produkter och presentera attraktiva mässerbjudanden. Besökarna kan bland annat få titta på maskiner, infästningsanordningar och verktyg samt få lära sig mer om transportbilar, kalkylprogram, DNA-märkning och försäkringar.

Camilla Kjellsson, rådgivare på Plåt & Ventföretagen och ansvarig för mässan, hoppas att upplägget ska locka minst lika många besökare som 2015.

– Vi hoppas att det kommer runt 200 personer. Förra gången blev det en bra matchning mellan besökare och utställare, så det har vi försökt utveckla ytterligare till årets mässa. Vi hoppas också att fler upptäcker Plåt & Ventföretagen som arbetsgivar- och branschorganisation.

Kl. 10.00Mässan öppnar
Kl. 12.00Plåt & Ventföretagens vd, Johan Lindström, hälsar alla välkomna och berättar om
förbundets verksamhet. Branschchefen Annika Brännmark och företagsrådgivaren
Rickard Lindskog berättar om förbundets nya auktorisationssystem.
Kl. 12.30 Lunch och därefter fortsätter arrangemanget till 14.00.

Fakta Minimässan:
Plats: Jönköpings Hotell & Konferens, Centralvägen 31 i Jönköping.
Kostnad: Gratis och ingen föranmälan krävs.

För mer information kontakta:
Camilla Kjellsson, ansvarig för mässan på Plåt & Ventföretagen, 0470-74 84 34
Tomas Skagerlind, kommunikationsansvarig på Plåt & Ventföretagen, 08-762 75 92