Plåt & Ventföretagens plåtmonter på Nordbygg 2016

Plåt & Ventföretagen storsatsar på Nordbygg

Den 10–13 april är det återigen dags för norra Europas största mötesplats för bygg- och fastighetsbranschen, Nordbygg. Nytt för i år är att Plåt & Ventföretagen har en monter i både hallen för byggplåt och i ventilationsdelen. ”Det ska bli roligt att vi både får berätta om vår framgångsrika auktorisation för plåtslagerier och om vår nya webbutbildning för injusterare”, säger Johan Lindström, vd på Plåt & Ventföretagen.

Nordbygg arrangeras jämna år på Stockholmsmässan i Älvsjö och samlar runt 50 000 besökare. Precis som vanligt utlovas fyra minst sagt fullmatade dagar med nyheter på både produkt- och tekniksidan. Här finns också massor av kunskap att inhämta genom de flera hundra öppna seminarierna som genomförs på mässans fem scener. För Plåt & Ventföretagens del blir det för första gången en specifik satsning på ventilationsbranschen.

– Vi har känt att vi vill förtydliga och lyfta fram Plåt & Ventföretagen som branschorganisation för entreprenörer inom ventilation och att det finns flera unika fördelar för ventilationsföretag att vara medlem i vårt förbund. I år gör vi det bland annat med vår monter på Nordbygg samt genom ett ventilationstema i Almedalen, säger Johan Lindström, vd på Plåt & Ventföretagen.

I ventilationsmontern finns det tid för småprat och en stunds samvaro. Här informerar vi om vårt webbaserade utbildningsmaterial för mätning och injustering, samt den nya certifieringsordningen för injusterare som har tagits fram i samarbete med FunkiS (Funktionskontrollanterna i Sverige).

Samtidigt blir det en rad aktiviteter även i plåtmontern.

– Vår monter i byggplåtsavdelningen är populär och viktig så den flyttar vi inte på. I år har vi satsat på att ha en mer hemtrevlig monter med plats för nätverkande möten, presentationer och samtal, säger Johan Lindström.

I plåtmontern kommer personal från förbundet samt materialexperter från Svensk Byggplåt att finnas på plats, för att berätta om alla de fördelar som finns med plåt i en byggprocess. Besökarna kommer också få titta och känna på olika plåtmaterial samt få veta mer om vår auktorisation för plåtslagerier, Teknikhandboken.se, våra kalkylprogram med mera.

Plåt & Ventföretagens montrar på Nordbygg:

• Plåtmontern hittas på plats C20:41
  • Ventilationsmontern har plats AG:56

För mer information kontakta:
Johan Lindström, vd och förbundsdirektör på Plåt & Ventföretagen, 08-762 75 90.
Tomas Skagerlind, kommunikationschef på Plåt & Ventföretagen, 08-762 75 92.