Expanderar genom förvärv och blir Nordens största

Det svenska företaget PXC Underwear´s visioner är att bli Nordens största homeparty-företag inom underkläder och detta kommer de att uppnå under hösten.

Efter givande samarbetsförhandlingar med det finska företaget Lady Net OY kommer majoriteten av deras säljare att ansluta sig till PXC fr.o.m 1 juli. Efter denna övergång kommer PXC att ha en total säljstyrka på runt 200 säljare och därmed är de det största homeparty-företaget som säljer underkläder i Norden.

- En stor anledning att vi lyckats nå detta delmål är att vi arbetat hårt och målmedvetet under många år, vilket lett till att vi fått in många duktiga säljare och ledare inom PXC Underwear, säger företagets grundare Roger Sjöberg.

- Detta känns mycket motiverande och inspirerande säger Sjöberg, men detta var bara ett av våra delmål och nu siktar vi framåt mot att även förverkliga våra övriga mål.

• Skönhet

• underkläder
  • homeparty
  • expansion
  • förvärv
  • finland
  • pxc underwear

Med mer än 24 års erfarenhet av underklädesbranschen erbjuder PXC Underwear ett brett sortiment av hög kvalité, design och funktionella underkläder för alla tillfällen. Vi erbjuder ett av Sveriges bredaste storleksurval med BH-storlekar 65-130 i omfång och A-N kupor, samt underdelar i XS-10XL. Vår vision är att alla kvinnor skall kunna njuta av en funktionell och bra BH, samt ha rätt BH-storlek. Därför säljer vi våra Underkläder via hemvisningar (homeparty) där vi utbildar våra kunder hur en BH skall sitta, via våra mycket populära BH-skolor.

Våra ledstjärnor beträffande våra produkter och BH-skolor är:

• Kvalité
  • Kunskap
  • Kundnöjdhet

PXC Underwear hjälper även i huvudsak kvinnor att bli egenföretagare genom vårt koncept att arbeta som återförsäljare av våra underkläder på deltid, halvtid eller heltid. I konceptet ingår utbildning och coachning vilket innebär att det inte behövs några speciella förkunskaper.

PXC Underwear har i dag över 250 återförsäljare i Sverige och Finland och omsätter cirka 20 miljoner. Huvudkontoret ligger I Hässleholm i Skåne.

Företaget ägs sedan 2009 av ROX Holding AB.

Robin Sjöberg

Presskontakt Anställd Marknadsföring & Hemsidor 0451-81515