Pysslingen Förskolor förvärvar förskolan Limhamn i Malmö

Nu står det klart att Pysslingen Förskolor tar över verksamheten på Limhamns förskola i stadsdelen Limhamn i Malmö. Förskolan blir därmed Pysslingens femte förskola i området.

Pysslingen Förskolor förvärvar Limhamns Förskola AB som drivit förskoleverksamhet i lokalerna sedan år 1994. På tisdagen lämnade Karin Ternström, före detta förskolechef, symboliskt över nycklarna till Anna Ranff som nu tar över som ny förskolechef.

– Det är oerhört positivt att få ta över Limhamns förskola. Jag och mina kollegor i ledningsteamet har blivit varmt välkomnade av all personal. Limhamns förskola har ett väldigt fint rykte tack vare en kompetent, stark och stabil personalgrupp som jag nu ska få förmånen att leda, säger Anna Ranff.

På Limhamns förskola går i dag 72 barn i åldrarna 1-5 år. Verksamheten är belägen intill idrottsplatsen i Limhamn och på promenadavstånd finns havet, Hammarspark och centrum. Förskolan har en stor utegård och maten lagas av förskolans egen kock.

Anna Ranff är sedan tidigare förskolechef för fyra förskolor i Malmö: Hattstugan, Lärkträdet, Stallmästaren och Vårberga. Limhamns förskola blir därmed hennes femte förskola i området. Tillsammans med sitt ledningsteam, bestående av utvecklingschef och intendent, planerar Anna nu för fortsatt utveckling av förskolan.

– Alla pedagoger jag pratat med ser fram emot att Pysslingen tar över och är förväntansfulla inför alla möjligheter till utveckling och nytänkande som detta innebär, berättar Anna Ranff.

För mer information kontakta:
Anna Ranff, Förskolechef, Pysslingen Förskolor område Skåne Syd
E-post: anna.ranff@pysslingen.s

• Skola

• vårberga
  • hattstugan
  • förskolan limhamn
  • stallmästaren
  • lärkträdet
  • limhamns förskola
  • limhamn
  • malmö
  • förskola
  • förvärv
  • pysslingen
  • pysslingen förskolor

Fakta Pysslingen Förskolor
Pysslingen Förskolor har ända sedan starten för 30 år sedan haft siktet inställt på att skapa stimulerande och inspirerande förskolor där grunden är barnets naturliga upptäckarglädje, vetgirighet och nyfikenhet. Vi blandar guldkornen från flera metodiker så att varje barn får rätt stimulans. Vi är drygt 1 600 medarbetare fördelat på 115 enheter i Stockholm, Mälardalen och Skåne där alla medarbetare fokuserar på att uppfylla löftet om omsorgsfullt lärande i världsklass – varje dag. www.pysslingen.se/forskolor.

Pysslingen är en del av AcadeMedia, Sveriges största utbildningsföretag. Vi är verksamma i hela utbildningskedjan: förskola, grundskola, gymnasium och vuxenutbildning. www.academedia.se