Alfafemman lyfter matematikkunskaperna i Pysslingen

Idag genomförs matematiktävlingen Alfafemman på Alfaskolan i Solna. Tävlingens syfte är att sätta fokus på matematisk problemlösning och sporra elevernas utveckling. Tävlingen genomförs i lag och förutom två lag från Alfaskolan så deltar även pysslingskolorna Älvkvarnsskolan i Sundbyberg och Milstensskolan i Täby med två lag var.

De respektive lagen har valts ut genom flera mindre matematiktävlingar inom respektive klass och varje lag består av två flickor och två pojkar.

Tävlingen börjar kl 13.00 och beräknas hålla på i 1,5 timmar.

Martin Hellstadius, biträdande rektor för Alfaskolan

martin.hellstadius@pysslingen.se eller 070-728 45 66

• alfaskolan
  • pysslingen