Alfafemman lyfter matematikkunskaperna i Pysslingen

Pressmeddelande   •   Maj 09, 2014 09:13 CEST

Idag genomförs matematiktävlingen Alfafemman på Alfaskolan i Solna. Tävlingens syfte är att sätta fokus på matematisk problemlösning och sporra elevernas utveckling. Tävlingen genomförs i lag och förutom två lag från Alfaskolan så deltar även pysslingskolorna Älvkvarnsskolan i Sundbyberg och Milstensskolan i Täby med två lag var.

De respektive lagen har valts ut genom flera mindre matematiktävlingar inom respektive klass och varje lag består av två flickor och två pojkar.

Tävlingen börjar kl 13.00 och beräknas hålla på i 1,5 timmar.

Martin Hellstadius, biträdande rektor för Alfaskolan

martin.hellstadius@pysslingen.se eller 070-728 45 66

Fakta Pysslingen

Pysslingen Förskolor och Skolor AB är en av de största friskoleaktörerna inom förskola och skola i Sverige med 25 års erfarenhet av lärande. Pysslingen har drygt 2000 medarbetare fördelat på drygt 100 enheter i ca 30 kommuner i Storstockholm, Mälardalen, Dalarna, Skåne och på Gotland. Inom Pysslingen finns en mångfald av erkända pedagogiska metoder och lärandekulturen kännetecknas av att varje individ ska utveckla talanger för livets upptäcktsresa www.pysslingen.se