Pysslingen öppnar inte i Länna

Pysslingen Skolor har i flera år arbetat för att öppna en skola i Länna. De senaste månaderna har förhandlingar pågått mellan potentiella byggpartners och Huddinge kommun. Förhandlingarna har nu avslutats, och Pysslingen har beslutat att inte gå vidare med planerna för skolan.

- Det känns naturligtvis väldigt tråkigt men vi kan inte öppna om vi inte tror oss kunna driva en skola med så hög kvalitet som elever och föräldrar har rätt att kräva av oss. Det är en kombination av Huddinge kommuns skolpengsnivå, lokalbidrag och byggkostnader som gör att skolan inte kommer att bära sina egna kostnader, och då kan vi helt enkelt inte starta, säger Irene Blom, tf utbildningsdirektör för Pysslingen Skolor.

Har du frågor om skolalternativ i Länna framöver kontakta Huddinge kommun.

För mer information kontakta Irene Blom, tf utbildningsdirektör, irene.blom@academedia.se eller 072-505 88 01

• länna

• Huddinge

Fakta Pysslingen Skolor