Utdelning av årets Alfapriser

Tisdagen den 10:e och onsdagen den 11:e december delas årets Alfapriser att delas ut. Prisutdelningen sker under högtidliga former i Alfaskolans gymnastiksal i samband med den årliga Alfalunchen. Under lunchen kommer skolans elever även att bjuda på uppträdanden av olika slag.

Av utrymmesmässiga skäl är årets Alfalunch uppdelad på två dagar Den första äger rum kl 12:00 tisdagen den 10 december och den andra kl 12:00 den 11 december. Tre priser delas ut på tisdagen och tre priser delas ut på onsdagen.

Viktiga tider:
12:00     Alfalunchen inleds
13:05     Alfapriset delas ut
13:50     Alfalunchen avslutas

Om Alfapriset
Med Nobelprisen som förebild delar Alfaskolan sedan 2002 årligen ut Alfapriset. Alfapriset delar ut i tre kategorier till elever som nominerat extraordinära och nytänkande idéer. Kategorierna är naturvetenskap, litteratur och samhällsvetenskap.

Lunchen och prisutdelningen riktar sig till skolans elever och särskilt inbjudna gäster. Journalister är välkomna.

För mer information, kontakta
Mi Åberg- Anell, rektor för Alfaskolan, 070-528 34 94 eller mi.aberg-anell@pysslingen.se

• alfaskolan
  • alfapriset