Nu kan kunden ta kölapp i sin smartphone på vägen till Lisa Elmqvist.

Lisa Elmqvist´s kunder kan från och med den här veckan ta en kölapp på vägen till butiken i sin smartphone. Kunden scannar en QR-kod vid första tillfället och får då upp en länk med information om beräknad kötid och antal väntande i kö. Där kan kunden även välja att ta en kölapp direkt för att sedan bli aviserad om när kön matas fram och när det snart är dags att bli betjänad. QR-kodens länk finns sedan kvar för framtida besök.

Molntjänsten Queue-Cloud bygger på iPad´s och LED displayer. Köhantering sker via iPad´s, smartphone eller via länk på personalens datorer. Till Queue-Cloud lösningen kan man beställa olika tjänster såsom statistik, SMS avisering, bokat möte, integration av köinformation i kundens app, ta kölapp via smartphone, kundenkät, digital signage för reklam och information mm.