Q-channel har tecknat ramavtal med Skistar

Q-channel har tecknat ramavtal med Skistar och nu pågår planering och installationer på flera anläggningar i Sälen, Åre och Vemdalen inför kommande skidsäsong. Q-channel har sedan tidigare installationer i Sälen och Åre.

Lösningen på Skistar bygger på molntjänsten Queue-cloud där varje ny anläggning kopplar på en köpulpet med iPad. Personalen sköter köhanteringen via länkar på sina datorer. Kövisningen sker integrerat i deras Digital Signage lösning från Vertiseit.

Q-channel´s molnbaserade lösning Queue-cloud som integreras med smartphone´s, surfplattor och hemsidor ger möjlighet  att styra och minimera köandet i Skistar´s anläggningar och på så sätt få nöjdare kunder och personal.

• kösystem på skistar
  • ipad kösystem
  • app för kösystem
  • kösystemet q-channel
  • köhantering
  • molnbaserad tjänst

Q-channel är ett företag som levererar moderna, molnbaserade köhanteringssystem, Queue-cloud, komplett med hårdvara och mjukvara. Vi har ersatt den fysiska köknappen och de röda lysdiodskärmarna med iPad, touchsdisplayer och LED displayer. Vi finns i Kista Science Tower och levererar kösystem över hela Norden och har även inlett leveranser i övriga Europa. Köinformation kan alltid integreras i kundens egen app om så önskas, vilket ingår utan extra kostnad. Våra kunder är bankkontor, detaljhandeln, sjukhus, vårdcentraler, kommuner, bibliotek, apotek, serviceverkstäder.

Q-channel har förutom Queue-cloud även andra molnbaserade produkter, Image Media Channel för digital signage, WiFi-channel för trådlösa nät, HappyCustomer för kundundersökningar samt Q-channel Desk för reception.