Q-channel lanserar kövisning på iPad och iPad mini

Q-channel  levererar iPad mini för kövisning i kassalinjen på Medstop. Ipad monteras med takfäste ovanför varje kassaplats och visar det nummer som matas fram. Det är en komplettering till utvecklingen i Q-channel gällande lösningar där iPad används för olika funktioner i kösystemet. Q-channel lanserade tidigare i år en lösning där personalen använder iPad för frammatning av köerna samt information om väntetider och kölängd. I lösningen är även kundenkät integrerat med köhantering på iPad.IPad mini som används av personalen för hantering av köerna kan enkelt vridas om mot kunden för att svara på enkäten och fungerar då som kundenkät.

I Q-channel kan iPad och iPad mini användas både av personalen för hantering av köerna, frammatning av nästa kund, information om väntetider och kölängd, larm till back office samt även fungera som en kundenkät där resultatet omgående finns tillgängligt via web. Med den nya lösningen som Medstop är först ut att använda nyttjas även iPad för könummervisning till kunderna.