​Susanne Levén intar VD-posten

Sedan den 1 november 2015 är Susanne Levén VD för Q-Steps Kvalitetssäkring AB. Hon tar över efter Johnny Aspman som arbetar vidare inom äldreomsorgen. Susanne har tidigare suttit som styrelseordförande i Q-Steps och ser nu fram emot att ta en mer aktiv roll i företagets dagliga utveckling.

- Efter drygt 15 års erfarenhet av Qualis kvalitetssäkringssytem har vi nu belägg för att Qualis gör skillnad. Vår utfästelse att enheter som arbetar utifrån Qualis ska slippa allvarligare nedslag av Skolinspektionen håller. Vi kan också konstatera att tre av de sex kommuner, som nominerats till priset årets KvalitetsKommun arbetar utifrån Qualis kvalitetssäkringssystem. Kävlinge kommun som vann är en Qualiskommun! säger Susanne Levén.

- Vår förhoppning är att det nya området ”Qualis för kommunen” ska bidra till att fler kommuner blir bättre på det systematiska kvalitetsarbetet framförallt genom en tydlig samverkan mellan olika myndigheter inom kommunen. Det gäller att lägga krutet på förebyggande arbete!

Susanne Levén nås på telefonnummer 08-410 928 41 eller via mejl susanne.leven@q-steps.se

• Vuxenutbildning

• qualis