Stocksundsskolan i Danderyd får kvalitetsutmärkelse

Varje år delar barn- och utbildningsnämnden i Danderyd ut kvalitetsutmärkelser till framgångsrika utvecklingsarbeten i skolor och i förskolor. Tanken med utmärkelsen är att uppmuntra och inspirera till fortsatt utvecklingsarbete för fortsatt hög kvalitet på utbildningen.

Motiveringen till utmärkelsen lyder "Skolans utvecklingsarbete har under året varit fokuserat och alla på enheten har arbetat engagerat och professionellt för att ytterligare höja enhetens kvalitet. Skolledningens målmedvetna och strukturerade arbete med det systematiska kvalitetsarbetet på skolans alla nivåer har gett mycket bra resultat vilket bl a verifieras av en aktuell Qualis-undersökning."

Danderyds kommun var en av de första kommunerna att arbeta med Qualis kvalitetssäkring. Stocksundsskolan blev Qualisgranskad första gången 2006.

Vill ni läsa mer om utmärkelsen klicka här.

• Vuxenutbildning

Q-Steps Kvalitetssäkring AB  erbjuder Qualis kvalitetssäkringssystem som möjliggör ett systematiskt kvalitetsarbete i kommunal verksamhet i offentlig och fristående regi. Qualis utvecklades år 1997-2000 som ett projekt finansierat av Skolverket. Qualis arbetar i lärande nätverk, bestående av ett stort antal kommuner med dess förskolor, skolor, fritidsgårdar, musik- och kulturskolor samt även inom äldreomsorgen.