Över sju tusen svenska företag byter mobilnät

Qall Telecom, med över fyrtiotusen företagsabonnenter, byter mobil nätleverantör till Telenor och ger sina kunder ett både bättre och billigare avtal.

– Vår affärsidé är att erbjuda små och medelstora företag den bästa och mest prisvärda telefonilösningen. Det gör vi genom att teckna avtal med den nätleverantör som bäst motsvarar våra kunders behov och krav. På så sätt får vi ett bra avtal som kommer våra kunder till del. Nu byter vi till Telenor, eftersom de har ett bättre erbjudande både vad gäller kvalitet och pris, säger Jonas Lindgren, vd på Qall.

Qall väljer Telenor för att de har ett bättre nät, bäst kundupplevelse 2012 och bäst täckning 2013*). Dessutom får kunderna fler, enklare och bättre fungerande tjänster. I och med bytet sänker Qall även priset på abonnemangens månadsavgift med cirka tio procent. Allt kunderna behöver göra är att byta SIM-kort i sina telefoner. Nya kort skickas ut löpande från och med den 13 maj.

Qall är de små och medelstora företagarnas mobiloperatör och partner

Eftersom Qall bara har företagskunder är tjänsterna helt anpassade efter deras behov och samlade under ett tak.

– Vi garanterar bästa mobilnätet i landet och lägsta pris på fast telefoni. Vi hoppas och tror att våra kunder uppskattar vår ständiga jakt på den bästa telefonilösningen. I och med vårt nya Smart-abonnemang kan vi garantera en maxtaxa på 349 kronor per månad inklusive data. Använder du inte abonnemanget under en månad kostar det inte mer än 99 kronor, vilket är grundkostnaden för abonnemanget. Det tycker vi är Smart, säger Jonas Lindgren.

För mer information, kontakta vd Jonas Lindgren, +46 73-290 00 01, jonas.lindgren@qall.se

*) Det stora nättestet 2013. 15 januari – 7 februari mättes täckningen och kapaciteten i Telias respektive Telenors mobilnät

på 550 platser runt om i Sverige. Mätningen, som genomfördes av det internationella testföretaget Omnitele, visar att

det är helt jämnt mellan operatörerna när det gäller taltäckning, men att kapaciteten och surfhastigheten i Telenors nät är bättre i 2 av 3 mätningar.

Omniteles rapporter

Rapport för tal: http://www.telenor.se/published_images/Network%20Benchmark%20for%20Telenor%20Sverige%20AB%20Final%20Report%20(voice).pdf

Rapport för data:  http://www.telenor.se/published_images/Network%20Benchmark%20for%20Telenor%20Sverige%20AB%20Final%20Report%20(data).pdf

Telenors hemsida. Täcknings info/utbyggnad etc.: http://www.telenor.se/privat/kundservice/tackning-och-driftinfo/vart-nat.html