Qall - iPad Mini och Nexus 7 i top 3

Efterfrågan på surfplattor ökar och det är främst namnkunniga iPad Mini som efterfrågas. Men även Nexus 7 kommer med på topplistan. Förutom smidighet är säkerheten en fråga många företag frågar sig då fler och fler vill använda sig av enheten i arbetet som komplement till datorn. I takt med att mobiliteten ökar så ökar också kraven på de produkter som skall agera medhjälpare på fältet. Nedanstående kommer topplistan för försäljningen av surfplattor de senaste 3 månaderna.

1: iPad Mini

iPad mini har allt som gör en iPad till en iPad, men den är bara en bråkdel så stor. Den är lika tunn som en penna, endast 7,2 mm, och otroligt lätt.3 Den får lätt plats i handflatan, och ryms utan problem i din allra minsta väska, så att du alltid kan ha den till hands.

2: Ipad 2

iPad 2 kan allt den första iPad:en men också så mycket mer. Den är utrustad med Apples egna nyutvecklade tvåkärniga A5 processor på 1 GHz. Den är kraftfull nog att klara av tunga applikationer, avancerade 3D-spel så väl som HD videouppspelning. De har även lyckats få plats med 2st kameror inuti vilket medför att du nu kan föra videosamtal direkt från din iPad. Sist men inte minst har de lyckats göra iPad 2 ännu tunnare än föregångaren med hela 33%!

3: Nexus 7

Nexus 7 är Googles första surfplatta i 16GB-version, och som namnet antyder har den en sjutumsskärm (1280x800 pixlar). Processorn är en fyrkärnig Nvidia Tegra och totalvikten är 340 gram. Lanserad 2012.

Har du frågor om surfplattor eller telefoner, fråga oss.

Glöm inte att om du ska ha en smart telefon, att du ska koppla det till ett smart abonnemang. Läs om Qall Smart här. Vi söker också företag som vill vara med och utveckla vår nummerupplysning som är gratis för våra kunder.

• qall telecom smart
  • qall telecom ab smart
  • qall telecom kundservice
  • qall telefoni
  • qall företag
  • qall telecom företag
  • nummerupplysning
  • ipad 2
  • nexus 7
  • nexus
  • ipad mini
  • apple

Qall Telecom AB är en av Sveriges snabbast växande företagsoperatörer och i produktportföljen ingår mobiltelefoni, mobilt bredband, fast telefoni, IP-telefoni samt IP-centrexväxlar. Vi erbjuder små och medelstora företag konkurrenskraftiga och prisvärda helhetslösningar och ska vara det självklara alternativet för ett företags kommunikation. Vi har funnits sen 2007, är drygt 50 anställda och omsätter ca 200 miljoner kr årligen. Ledorden präglas av enkelhet, förstklassig service och personlighet.

Qall - Now we're talking

Qall på Facebook, Linkedin, blogg, Twitter, Hemsida, och Pressrum