Qall Telecom - Stöttåliga telefoner kommer igen

Efter att det varit tunt på marknaden med stöttåliga telefoner så är dessa återigen på frammarch. Tillverkarna har återupptagit jakten på kunder som kräver hållbara telefoner. För att hjälpa dig att hitta rätt kommer en liten hjälp till dig nedan.

Enklare telefoner utan pekskärm för dig som bara vill ha en hållbar telefon att ringa med

1 Samsung GT-B2710 Cover Prisklass ca 1000kr-1600kr (Prisjakt)

Mobilen som tål både vatten och vind

Xcover271 är mobiltelefonen som tål mer. Med ett godkännade från den amerikanska armen och en IP67-certifiering har du en mobiltelefon som tål att utsättas för både väder och vind. Xcover 271 Passar lika bra på äventyrresan som på bygget eller i båten. Behöver du en mer tålig telefon är Xcover 271 från Samsung ett säkert, pålitligt och stryktåligt val.
För att få en IP67-certifiering måste mobiltelefonen tåla att vara en meter under vatten i 30 minuter och fungera hela tiden.

Extra reptålig skärm

Förutom att vara extra tålig mot vatten och damm, så är Xcover 271 utrustad med en extra reptålig skärm.* Vilket gör att du inte skrapar sönder din skärm på äventyret, i fickan, ryggsäcken eller på jobbet.
*Skärmen är extra reptålig, inte okrossbar och normal aktsamhet är att rekommendera.

2: Samsung GT-B210 Prisklass 500-800kr (Prisjakt)

Robust och tålig design

B2100 är robust, greppvänlig och förmedlar en skön känsla när du håller den i handen, Den ruggade ytan ger ett fast grepp och materialet som telefonen är tillverkad av gör den mer stötsäker än andra mobiler. På toppen av mobilen finns en smart bygel som gör att du enkelt kan fästa telefonen på exempelvis ett bälte.

1,3 megapixel kamera

Kameran är alltid med dig om det är något du vill dokumentera eller dela med dig av. Bilden skickar du enkelt via mms till en mobil eller e-postadress.

Stöttåliga och vattentåliga smartphones

1: Samsung GT-S5690 prisklass 1500kr-2700kr(Prisjakt)

Damm- och vattensäker (IP67-certifierad)

Galaxy Xcover är IP67-certifierad för damm och vatten (tål att sänkas ner i vatten 1 meter i upp till 30 minuter och är fullständigt dammskyddad). Du behöver inte oroa dig för mobilen när du befinner dig i dammiga eller fuktiga miljöer.

Ficklampa och härdat glas

Med ficklampan klarar du strömavbrott och utomhusaktiviteter nattetid. Det härdade glaset är 4–5 gånger starkare än vanligt glas och det greppvänliga gummibelagda chassit är egenskaper som är väldigt användbara för en aktiv användare.

2: Motorola Defy Mini Prisklass 1000kr-2000kr(Prisjakt)

Denna smartphone har ett glas som tål det mesta. Om är rädd för att din display ska gå sönder på din mobil passar denna dig då den är väldigt reptålig, tål sand och även dammtät. Defy Mini är IP67-klassad och den är väldigt kompakt och liten i sin storlek och samtidigt har den en lång batteritid med sin kapacitet på 1650 mAh.
Motorola Defy Mini har en kamera både på framsidan och baksidan. Du kan enkelt och snabbt få tillgång till kameran och ta kort direkt när du vill foto något i din vardag. Perfekt för dig när du är ute i skogen, vandrar eller gör andra fritidsaktivteter

3: Sony Xperia Go Prisklass 2 000kr-3500kr(prisjakt)

En smartphone som är ´vattentät och dammtålig. För dig som ofta är ute i skogen, ute på sjön och/eller har en aktiv livsstil är denna mobil perfekt, varför inte ta med den på löprundan eller lyssna på musik på vattenskotern. Xperia Go har en reptålig skärm som gör att du inte behöver oroa dig om du är i farten eller i en smutsig miljö. Vid sämre väderförhållande fungerar denna smartphone perfekt.

Ifall det regnar ute klarar denna mobil ändå dessa förhållanden då skalet är vattentätt. Ibland kan det vara problem att använda touchskärmen om den är fuktig och blöt. Men Xperia Go klarar detta utan problem. Pekskärmen fungerar precis lika bra som när den inte är fuktig. Skärmen reagerar direkt på dina fingerrörelser på displayen trots att den är blöt. Om du är ute under en längre tid utan tillgång till att ladda mobilen behöver du inte oroa dig. Xperia Go är utrustad med batterisparläge som gör att batteritiden har förlängts. Standby-tiden uppgår till hela 520 timmar.

Xperia Go är endast 9,8 mm tjock och har en elegant och stilren utformning på skalet. Prestandan är även bra tack vare sin knivskarpa 3,5-tims stora Reality Display. Om du surfar och har många program igång samtidigt ger denna mobil ändå ett bra flöde och du behöver inte vänta om webbsidorna ska laddas. Det tack vare att mobilen har en dubbelkärnig processor på 1 GHz.

• Telekom

• qall qall telecom
  • försäljning
  • kommunikation
  • mobil
  • mobila tjänster
  • mobilt bredband
  • qall telecom
  • qall telecom ab
  • telekom
  • återförsäljare

Qall Telecom AB är en av Sveriges snabbast växande företagsoperatörer och i produktportföljen ingår mobiltelefoni, mobilt bredband, fast telefoni, IP-telefoni samt IP-centrexväxlar. Vi erbjuder små och medelstora företag konkurrenskraftiga och prisvärda helhetslösningar och ska vara det självklara alternativet för ett företags kommunikation. Vi har funnits sen 2007, är drygt 50 anställda och omsätter ca 200 miljoner kr årligen. Ledorden präglas av enkelhet, förstklassig service och personlighet.

Qall - Now we're talking