Lansering Excite 2016 - ny cardio-serie från Technogym

Med cirka 20 miljoner dagliga användare på över 10 000 träningsanläggningar runtom i världen är Excite-serien från Technogym en av världens mest använda och uppskattade konditionsmaskiner. Det som startade år 2002 med två produkter, har genom åren växt till en komplett produktserie. Nu har hela serien fått en rejäl uppfräschning innehållande spännande färger, nya funktioner och fler displaymöjligheter.

Serien innehåller löpband, träningscyklar, Crosstrainers och en handcykel.

Så, vad är nytt?

1. Tre olika displaymöjligheter

UNITY 3.0: Innehållande ny kraftfull hårdvara, förbättrad bildkvalitet, nya intervallpass samt nya tävlingspass.

TV: Touch screen för enkel navigering, tv-skärm i varje enhet, nya intervallpass samt Wi-fi- och Bluetooth-uppkoppling.

Advanced LED: Snygg svart ram, uppdaterad grafik för en bättre användarupplevelse samt integrerad QR-kod och NFC-tag (träningsguide samt loggning av träningsstatistik).

2. Flera löpband blir två

Löpbanden Excite Run 1000 och Excite Run 600 ersätter alla tidigare versioner och varianter i serien.

3. Nya färger

Cosmo (svart), Trend (silver/antracit grå), Class (Silver) samt navy (blå)