Qmatic Orchestra R3 premiärvisas på Butiksleverantör 2011

Qmatic Orchestra är en revolution inom kundflödeshantering och tar det traditionella kösystemet till helt nya höjder. Genom användarvänlig funktionalitet ger det detaljhandelsföretag möjlighet att på ett kostnadseffektivt sätt implementera centrala, nätverkskopplade system med hög säkerhet.

Mjukvaruplattformen kopplas till Qmatics innovativa hårdvaror som innehåller elektroniska skyltar, kösystem, självbetjäningskiosker, kommunikationslösningar, mm. Borta är behovet av lokal mjukvara och PC, något som sänker den totala kostnaden för driften och som också är bättre för miljön.

Orchestraplattformen innehåller ett antal moduler som bygger upp en helhet kring hela kundresan; från första ankomst till avslutad betjäning:

- Reception
- Kassaterminal
- Matchmaker (skill based routing)
- MI (realtid dashboard och analyskub)
- Rapportering
- Digital Signage
- Central administration

Med hjälp av ett antal väldefinerade gränssnitt (web services) kan nu externa applikationer på ett enkelt sätt byggas mot plattformen. På Butiksleverantör 2011 visar Qmatic två exempel på applikationer:

- iPad (terminal, matchmaking och nöjdkundundersökning)
- iPhone (terminal)

Qmatic har skapat Customer Flow Management (CFM) och är världens största företag inom effektivisering av kundflöden. Qmatics lösningar och kösystem finns i mer än 115 länder inom bank, offentlig sektor, sjukvård och detaljhandel. De senaste åren har koncernen haft en stark tillväxt och omsätter idag cirka 540 MSEK. Varje år passerar två miljarder människor, motsvarande nästan en fjärdedel av jordens befolkning, genom ett Qmatic-system.

• skill based routing
  • qmatic