Pressmeddelande -

Axfood och Qmatics distributör SKS tecknar ramavtal för leverans av kösystem till Axfoodgruppen

Qmatics svenska distributör SKS Kassasystem AB har tecknat ett ramavtal med Axfood Sverige AB för leverans av Qmatics kösystem Q-Guide 400 och tillhörande installationstjänster. Avtalet löper initialt under två år med möjlighet till förlängning. Syftet med samarbetet är att förbättra kundupplevelsen i Axfoodbutiker där det finns behov av att hantera köer på ett rationellt sätt.

Genom samarbetet med SKS kan Axfood nu samordna sina inköp av kösystem mot en nationell leverantör. Systemet som skall levereras till Axfood kommer från Qmatic och heter Q-Guide 400. Med Q-Guide 400 kan kunderna lugnt vänta på hjälp eller fortsätta handla utan att riskera att förlora sin plats i kön. Viktiga utvärderingskriterier för Axfood var rätt prestanda och funktionalitet, design, kostnadseffektivitet och att teckna avtal med en svensk distributör som verkar i hela landet.

Vi är mycket glada att Axfood har valt SKS och systemet Q-Guide säger Michael Hallén VD och koncernchef på Qmatic. Detta är en genombrottsorder på den svenska marknaden för vår produktlinje med enklare kösystem som säljs genom auktoriserade distributörer. Målsättningen är att kunder som förut valde kösystem med förtryckta kölappar skall gå över till den mer intelligenta och moderna lösningen Q-Guide, avslutar Michael.

Läs mer om Qmatic på:  www.qmatic.com/se

Läs mer om Q-Guide på: www.kassasystem.se

För ytterligare information:

Michael Hallén
CEO Qmatic, tel 031-756 4600, michael.hallen@qmatic.com

Hans Beckman
Channel Director Resellers, Qmatic, tel 031-756 4600, hans.beckman@qmatic.com

Niclas Rarysson
VD, SKS Kassasystem, AB, tel 08-556 007 21, niclas.rarysson@kassasystem.se

• qmatic
  • axfood
  • q-guide
  • kösystem
  • customer flow management
  • kundupplevelse
  • queue management system

Qmatic har skapat Customer Flow Management (CFM) och är världens största företag inom effektivisering av kundflöden. Qmatics lösningar; kösystem, digital signage, mobilappar, kundräknare finns i mer än 122 länder inom bank, offentlig sektor, sjukvård och detaljhandel. De senaste åren har koncernen haft en stark tillväxt och omsätter idag cirka 540 MSEK. Varje år passerar två miljarder människor, motsvarande nästan en fjärdedel av jordens befolkning, genom ett Qmatic-system.