QTF TECH TALK #5 – Gardenalösning på taket för att kyla kylmediekylare? 🤭👎

Pressmeddelande   •   Nov 22, 2019 07:00 CET

Lämna Gardenan på gräsmattan ... det är kylmediet som behöver avgasas.

I videon berättar Björn hur man åtgärdar gashaltigt kylmedium och varför du ska låta bli trädgårdsbevattning på taket. Om du inte får tillräcklig kyla i ditt kylsystem så ligger problemet ofta på den varma sidan, där du inte blir av med värmen. Men det är en dålig idé att kyla med vatten utifrån.

Förutom vattenförbrukning och legionellarisk så får kompressorerna jobba för fullt och kyleffekten är fortfarande dålig. Vi har lösningen åt dig! Och den heter inte Gardena.

För mer information kontakta: Heléne Karlsson, 0480-43 00 92, helene.karlsson@qtf.se eller Elving Isaksson, 0480-43 00 81, elving.isaksson@qtf.se. www.qtf.se

Kommentarer (0)

Kommentera