QTF TECH TALK #9 – Injustering och avgasning går hand i hand 🤝

Pressmeddelande   •   Jan 10, 2020 07:00 CET

VVS-konsult Tony Timm berättar om hur avgasning lägger grund för driftoptimerad injustering

​InPro VVS-konsult från Växjö besökte i december QTF för att utbyta erfarenheter kring avgasning, rening och injustering av värmesystem i fastigheter. Under ett heldagsseminarium inför båda företagens personal diskuterades fördelar och samspelet mellan avgasning och injustering samt hur det ger energibesparing och väl fungerande värmesystem för både fastighetsägare och boende.

Tillsammans hjälpte QTF och InPro redan 2014 Karlshamnbostäder med avgasning och injustering till en energibesparing på 34,7 % i kvarteret Trosa, 121 lägenheter fördelat på 6 byggnader. Se mer om det exemplet här: https://www.qtf.se/images/referenser/ref_karlshamn...

För mer information kontakta: Heléne Karlsson, 0480-43 00 92, helene.karlsson@qtf.se, Richard Bremer, 0480-43 00 97, richard.bremer@qtf.se eller Elving Isaksson, 0480-43 00 81, elving.isaksson@qtf.se. www.qtf.se

Kommentarer (0)

Kommentera