Anna A. Sandholm var både glad och överraskad efter att  ha mottagit det prestigefyllda priset Årets avdelningschef. Foto: Nordic Choice Hotels
Anna A. Sandholm var både glad och överraskad efter att ha mottagit det prestigefyllda priset Årets avdelningschef. Foto: Nordic Choice Hotels

Anna A. Sandholm utnämnd till årets avdelningschef inom Quality Hotel

(Göteborg, 2018-01-30) När Nordic Choice Hotels samlade 3 000 av sina anställda på den årliga vinterkonferensen i Tele 2 Arena och Globen blev Anna A. Sandholm, konferens- och försäljningschef påQuality Hotel 11 & Eriksbergshallen utsedd till årets avdelningschef inom Quality Hotel, Nordic Choice Hotels. Hon mottog det prestigefyllda priset efter att ha uppvisat mycket goda resultat, både ekonomiskt och inom kund-/medarbetarnöjdhet.

Anna A. Sandholm har varit på företaget under lång tid och jobbat på de flesta avdelningarna innan hon tog steget att bli ansvarig för konferensen och senare också försäljningsavdelningen.

"Anna är en fantastisk kollega, med stor erfarenhet och gedigen kunskap. Hon lyckas med bravur motivera sina kollegor och få oss alla att överträffa gästernas förväntningar gång på gång. Vi är mycket glada över att ha just henne här. Hon är verkligen rätt person på rätt plats", säger Katarina Gramatkovski, hotellchef på Quality Hotel 11 & Eriksbergshallen.

I motiveringen lyftes bland annat Anna A. Sandholms känsla för att organisera, motivera, skapa delaktighet och lojalitet som en prestation utöver det vanliga. Hennes arbetsgivare menade på att något av det finaste man kan få uppleva som ledare är att få se en medarbetare växa, våga och utvecklas på det sätt som Anna har gjort under sina år på företaget. På frågan om vad hon gör för att få med sig personalen och lyckas med sina utmaningar svarar hon ödmjukt:

"Teamwork och glädje! Vi hjälps alltid åt och har väldigt roligt på jobbet - det smittar av sig på våra gäster. Jag försöker ge utrymme till mina medarbetare att fatta egna beslut, men också att alltid finnas där som bollplank. Tillsammans sätter vi mål och ser till att nå dem."

Quality Hotel 11 & Eriksbergshallen är en av de största mäss- och kongresshallarna i Göteborg med över 100 000 besökare varje år. Utöver hotelldelen som kan ta emot upp till 659 övernattande gäster så har de också en kapacitet på 2 000 besökare i mässhallen och flera konferenslokaler med olika användningsområden. Under hösten har en hel del stora event ägt rum där, bland annat EU-toppmötet i november.

Anna A. Sandholm
Konferenschef, Quality Hotel 11 & Eriksbergshallen
Email: anna.a.sandholm@choice.se

Katarina Gramatkovski