Jenny Pieplow Benestam, Hotelldirektör Quality Hotel View

En lärorik dag för ett rosa oktober

(Malmö 2019-10-01) Den 5 oktober bjuder Quality Hotel View i Hyllie och Bröstcancerföreningen Malmöhus in till ett öppet event för att belysa bröstcancer ur olika perspektiv. Eventet hålls för första gången med flera föreläsningar av bl. a. läkare, sjuksköterskor, bröstcancerdrabbade och rehabiliterare men ger även möjlighet att tala med flera utställare, få stöd, delta i lotteri och prova på ”klämskola”. Tillställningen gästas även av Pink Dragon Ladies, Sveriges första drakbåtslag som arbetar för rehabilitering av bröstcancerdrabbade kvinnor och män.

Bröstcancerföreningen Malmöhus är en av Sveriges 33 ideella Bröstcancerföreningar. Vi jobbar under Bröstcancerförbundet som är vår huvudorganisation. Vår vision är att ”Ingen ska behöva drabbas av bröstcancer. Det behövs mycket forskning för att kunna uppnå den visionen. Vår förening jobbar intensivt med stöd till den drabbade och anhöriga, insamlingsverksamhet till forskning, olika informationsinsatser och rehabilitering", säger Emilia Peetre, ordförande Bröstcancerföreningen Malmöhus.”

Alla intäkter från eventet skänks till Bröstcancerförbundets Rosa Bandet-kampanj och alla utställare som finns på plats på eventet ställer ut i välgörenhetssyfte.

Du kan bli medlem i vår förening även om du inte har drabbats av bröstcancer. Ju fler vi är desto större möjlighet har vi att påverka. Under oktober månad har vi möjlighet att uppmärksamma Bröstcancer och belysa behovet av forskning extra mycket. Vi är väldigt glada över att i år kunna jobba tillsammans med Quality Hotel View och ordna detta stora event den 5 oktober”, fortsätter Emilia Peetre.

Eventet är något som Quality Hotel View under en längre tid planerat då välgörenhetsarbete och samhällsansvar är något som de arbetar aktivt med. Hotellet vände sig därför till Bröstcancerföreningen i Malmö för att se om ett intresse fanns för att skapa ett event tillsammans och spåna idéer. Quality Hotel View tillhör Petter Stordalens hotellkoncern Nordic Choice Hotels, som lyfter CSR-arbete som en självklarhet att prioritera på alla sina hotell.

Bröstcancer är den vanligaste formen av cancer bland kvinnor och vi är så glada att kunna samarbeta med Bröstcancerföreningen Malmöhus för att göra denna dag möjlig. Eventet är till för att både informera, förebygga och att våga prata öppet om detta ämne som kan uppfattas känsligt. Det är viktigt att ingen ska känna sig ensam och att veta hur man kan undersöka sig själv. Vi hoppas att detta är ett event som vi kommer att kunna fortsätta ha varje år och att det kan växa till något som kan engagera fler företag i Hyllie”, menar Jenny Pieplow Benestam, Hotelldirektör.

Rosa Bandet-eventet äger rum på Quality Hotel View i Hyllie, Malmö, den 5 oktober mellan kl 13.00 – 16.00. För mer information om eventet, föreläsningsschema, aktiviteter och utställare, vänligen besök Facebook-eventet:  https://www.facebook.com/events/2153005058142145/

För mer information kontakta:

Felicia Ekström
Marknadskoordinator
T: +467 223 405 38
E: felicia.ekstrom@choice.se

Jenny Pieplow Benestam
Hotelldirektör
T: +467 073 306 65
E: jenny.pieplow.benestam@choice.se

Regioner

Quality Hotel™ är en av Nordens största hotellkedjor, med över 60 konferens- och familjehotell spridda över Norge, Sverige och Danmark. Alla hotell är certifierade enligt internationell miljöstandard ISO 14001. Quality Hotel är en del av Nordic Choice Hotels och marknadsför restaurangerna Brasserie X. Mer om Quality Hotel på www.choice.no / .se / .dk

Cecilia Flodin

Presskontakt Director of Marketing Hotel Operations +46 72 157 05 41
Susanna Ståhl,

Presskontakt Director of Operation, Quality Hotel Sverige +46 70 983 17 43

QUALITY HOTEL™ – For meetings that matter.

På Quality Hotel™ är betydelsefulla möten i fokus. Här möts kollegor på konferens och barnfamiljer för tid tillsammans. Hotellen har bra läge i city eller i utkanten av större städer. Alla hotell är certifierade enligt internationell miljöstandard ISO 14001. Quality Hotel är en av Nordens största hotellkedjor med över 60 hotell i Sverige, Norge och Danmark, och marknadsför restaurangerna Brasserie X. Quality Hotel är en del av Strawberry. Läs mer om Quality Hotel på www.strawberry.se/.no/

Quality Hotel™
Evenemangsgatan 48