Hyllie nesta!

Hyllie nesta!

Nordic Choice Hotels har bara börjat i Malmö. Ett avtal är nu tecknat mellan Quality Hotels och Annehem Bygg & Projekt AB för att bygga ett nytt hotell i staden. 2015 öppnar det nya hotellet Quality Hotel View. Med 300 rum och 16 konferensrum, kommer hotellet ta Malmö med storm.

Hyllie har upplevt en expansiv utveckling och många stora företag är i färd med att etablerar sig där. Några av Quality Hotel View närmaste grannar kommer bli IKEA och Steen&Ström. Petter A. Stordalen kommer presentera bilder och visa tomten den 17 oktober.

-          Malmöregionen upplever en tillväxt som vi är tvungna till att medverka i. Vi har flyttat Öresundsvågorna till land och gjort om det till hotell. Med sina 18 våningar kommer byggnaden utmärka sig på höjden över Hyllie. Malmö utvecklar Hyllie till att bli ett fantastiskt område, och den utvecklingen blir Nordic Choice Hotels en del av, säger ägare och styrelseordförande i Nordic Choice Hotels, Petter A Stordalen.

Vd:n för Nordic Choice Hotels, Torgeir Silseth, understryker den strategiska betydelsen för det nya Quality-hotellet.

-          Hotellet kommer vara centrum av det som kommer att bli en av Malmös mest levande stadsdelar. När vi såg denna möjlighet var vi tvungna att ta den. Det är ingen tvekan om att Quality Hotel View kommer att vara en viktig del för att göra Quality Hotels till Nordens bästa kurs- och konferensanläggning, säger VD:n för Nordic Choice Hotels, Torgeir Silseth.

Hotellet kommer utmärka sig med sina 18 våningar och 15 400 kvadratmeter. Det översta våningsplanet kommer vara en svit med en av Skånes bästa utsikter. Den största konferenssalen kommer att bli 554 kvadratmeter och är flexibel så att salen kan delas till tre mindre rum. Dessutom är det fyra konferensrum på 52-61 kvadratmeter och elva grupprum på 20-39 kvadratmeter.

Det är Annehem Bygg & Projekt AB, ett företag i PEAB koncernen som utvecklar och förvaltar fastigheter i Öresundsregionen, som är med och utvecklar det här projektet.

-          Det är en stor glädje för oss att jobba med Nordic Choice Hotels, säger VD i Annehem, Pia Andersson. Quality Hotel View är en dröm som går i uppfyllelse. Det är stadsutveckling som den ska vara. Hyllie är nu den mest spännande delen i Skåne, och vi glädjer oss till att se skönheten resa sig, fortsätter hon.

Hotellet öppnar under 2015. Det bjuds in till presskonferens den 17 oktober klockan 10:30 på Hyllie stationstorg 21. Vid frågor eller ytterligare kommentarer kontakta,

Petter A Stordalen, ägare och styrelseordförande i Nordic Choice Hotels:        +47 950 39 755

Torgeir Silseth, VD i Nordic Choice Hotels:                                                                       +47 901 11 969

Mats Paulsson, vice ordförande i Peab AB:                                                                      +46 (0) 733 37 10 00

Pia Andersson, VD i Annehem Bygg & Projekt AB:                                                        +46 (0) 705 90 61 64

Quality Hotels är en del av Nordic Choice Hotels, en av Nordens ledande hotellkedjor med en årlig omsättning på mer än 6,2 miljarder och över 9 200 anställda. Quality Hotels är attraktiva fullservicehotell med fokus på kurser, konferenser och möten. De ligger i centrum av mindre och mellanstora städer, i utkanten av de största städerna och vid centrala flygplatser i Skandinavien. Kedjans löfte till sina kunder är ”It’s taken care of.” Quality har 54 hotell i Norden. Samtliga hotell är miljöcertifierade enligt ISO 14001.