Jacob Corlin blir hotelldirektör på Quality Hotel The Box

Jacob Corlin blir hotelldirektör på Quality Hotel The Box

(Linköping 05.06.2018) Den 6 augusti tillträder Jacob Corlin rollen som hotelldirektör på Linköpings nyaste hotell, Quality Hotel The Box. Han har en gedigen erfarenhet inom hotell- och restaurangsbranchen och kommer närmast från Kolmårdens Djurpark och Vildmarkshotellet.

“Vi är stolta över att få Jacob på plats med sin kompetens och kunskap inom försäljning och upplevelser. Jacob kommer att bidra med nya idéer till hur hotellet ska öka försäljningen. Vi ser fram emot en ledare som vill driva Quality Hotel och Quality Hotel The Box i synnerhet mot Nordens bästa arbetsplats fullt med energi, mod och begeistring, säger Susanna Ståhl, Director of Operation Sverige & Danmark.

Jacob kommer närmast från Kolmårdens Djurpark och Vildmarkshotellet där han arbetat som försäljningschef och ansvarat för allt som rör försäljning och budgetering.

Han har en stor erfarenhet inom hotellbranchen och startade sin karriär på hotellskola i Schweiz. Hotellskolan fortsatte även i Sverige och sedan dess har Jacob arbetat med flera hotelldriftsområden så som hotellchef och restaurangchef.

Quality Hotel The Box har varit öppet i 7 veckor och har sedan dess satt hotellet på kartan i stan. Hotellet har som målsättning att locka helt nya grupper av besökare till Linköping med sin närhet till idrott och rekreation, fräscha mötesrum och relaxavdelning.

Utöver 176 dubbelrum har hotellet en restaurang med plats för 130 personer, bar, fullt utrustat gym och utomhusgym samt umgängesytor med shuffleboard. The Wellbox, hotellets 600 kvm stora wellnessområde har bland annat pool, utomhuspool, jacuzzi, fotbad, ångbastu och torrbastu.

“Linköping är en väldigt intressant ort med en härlig känsla av tillväxt, företagsamhet och självförtroende. Jag är säker på att Quality Hotel The Box har alla möjligheter att bli en samlingspunkt för allt ifrån affärsresenären till evenemangsbesökarna på Saab Arena. Jag ser med stor tillförsikt fram emot att lära känna Nordic Choice Hotels, Linköping och inte minst mina nya kollegor på Quality Hotel The Box”, säger Jacob Corlin, Tillträdande Hotelldirektör, Quality Hotel The Box.

För mer information, kontakt:

Susanna Ståhl
Director of Operation Sverige & Danmark
Email: Susanna.Stahl@choice.se
Telefon: +46 70 983 17 43

Quality Hotel™ är en av Nordens största hotellkedjor, med över 60 konferens- och familjehotell spridda över Norge, Sverige och Danmark. Alla hotell är certifierade enligt internationell miljöstandard ISO 14001. Quality Hotel är en del av Nordic Choice Hotels och marknadsför restaurangerna Brasserie X. Mer om Quality Hotel på www.choice.no / .se / .dk