Nya Quality Hotel i Mölndal

Nordic Choice Hotels vinner prestigeprojekt i Mölndal

Nu är det klart att det blir Nordic Choice Hotels kedja Quality Hotel som valts att driva det nya och spektakulära hotellet i Mölndal. Hotellet blir ett nytt landmärke i Göteborgsregionen och en central del av den slutliga omvandlingen av Krokslätts Fabriker från industriområde till hotell, bostäder, butiker och kontor.

En 21 våningar hög hotellbyggnad delvis i glas ska byggas i området Krokslätts Fabriker, med närhet till Liseberg och Svenska Mässan. Projektet som är ett av de största utvecklingsprojekten som skett i Mölndal har rönt stort intresse och förväntningarna och kraven på det bolag som sökts för att driva hotell i området har varit stora. Idag blev det klart att det är Nordic Choice Hotels kedja Quality Hotel som vunnit kontraktet.

- Jag älskar allt som startar upp, allt som är nytt och framförallt så älskar jag att starta upp hotell på helt nya destinationer. Jag har länge haft ögonen på Mölndal. Potentialen i kommunen är enorm. Man vågar tänka nytt och det är perfekta förutsättningar för Quality Hotel som kommer kasta sig in i projektet och aktivt bidra till förädlingen av området, säger Nordic Choice Hotels ägare Petter A Stordalen.

I februari 2021 beräknas de första gästerna kunna checka in på hotellet. Gästerna kommer då kunna välja bland 370 hotellrum, mötas i små och stora konferensrum, hålla sig i form med hjälp av hotellets gym och sedan återhämta sig i restaurangen Brasserie X som kommer att erbjuda både bar och uteservering.

Arbetet med hotellet börjar omedelbart och fastighetsägaren Husvärden är mycket nöjd med att hotelloperatör nu är utsedd.

- Vi är mycket stolta över att vi lyckats få välrenommerade Nordic Choice Hotels kedja Quality Hotel som hotelloperatör för vårt nästa prestigeprojekt i Krokslätts Fabriker. Hotellet kommer, förutom att vara ett landmärke, ge en ny dimension till Krokslätts Fabriker genom att addera nya faciliteter till stor nytta för våra nuvarande och framtida hyresgäster men också ge stöd till Mölndals Stad och dess utveckling, säger fastighetsägaren Husvärdens VD Lennart Larsson.

Fakta:

Hotellkedja: Quality Hotel. En av Nordens största hotellkedjor med över 60 hotell i Sverige, Norge och Danmark.
Arkitekt: Krook & Tjäder
Totalentreprenör: K21 Entreprenad AB
Antal våningar: 21 st.
Antal hotellrum: 370
Antal sviter: 4 st
Antal familjerum: 184 st
Antal tillgänglighetsanpassade rum: 22 st
Restaurang: Brasserie X som förenar klassiska franska favoriter med lokala inslag.
Uteservering och bar.
Konferens:12 konferenslokaler där den största tar 600 personer.
Gym: Fullt utrustat gym i tornet med spektakulär utsikt.
Läge: Perfekt läge med närhet till Liseberg, Svenska Mässan och vackra naturområden och golfbanor.

Förväntningar och livsglädje. Quality Hotel är det levande, färgrika albumet. Vi gör allt för att gästerna ska kunna fylla på sida efter sida med upplevelser och ögonblick delat med familjen, vännerna eller kollegorna. Hit kommer gästerna till dukat bord. Små och stora tillställningar alltid blir lite större hos oss. It’s taken care of!

Quality Hotel är där gästerna vill vara och är en av Nordens största hotellkedjor med över 60 hotell i Norge, Sverige och Danmark. Alla hotell är ISO 14001 miljöcertifierade. För att boka hotellvistelse på Quality Hotel, besök: www.choice.no/se/dk

Quality Hotel™ är en del av Nordic Choice Hotels, en av Nordens ledande hotellkedjor med 187 hotell på mer än 100 destinationer i Skandinavien och Baltikum.

Cecilia Flodin

Presskontakt Director of Marketing Hotel Operations +46 72 157 05 41
Susanna Ståhl,

Presskontakt Director of Operation, Quality Hotel Sverige +46 70 983 17 43

QUALITY HOTEL™ – For meetings that matter.

På Quality Hotel™ är betydelsefulla möten i fokus. Här möts kollegor på konferens och barnfamiljer för tid tillsammans. Hotellen har bra läge i city eller i utkanten av större städer. Alla hotell är certifierade enligt internationell miljöstandard ISO 14001. Quality Hotel är en av Nordens största hotellkedjor med över 60 hotell i Sverige, Norge och Danmark, och marknadsför restaurangerna Brasserie X. Quality Hotel är en del av Strawberry. Läs mer om Quality Hotel på www.strawberry.se/.no/

Quality Hotel™
Evenemangsgatan 48