En månad till säsongs premiär och snön vräker ner i Andorra!

Meddelandet kommer från Ester Servat, chef för det största (200km pist) av de två skidområdena i Andorra.

Samtidigt noteras en fantastisk efterfrågan från Sverige. ”Vi kommer denna vinter nå nytt rekord i antal svenskar i pisterna” rapporterar hon.

Även Quality Travel, Andorras Skandinaviska representant rapporterar om en rekord stor efterfrågan. ”Fler och fler Svenskar har hört talas om denna skiddestination som erbjuder fantastisk skidåkning, 300 soldagar/år och taxfree shopping” menar Ulf Östmark, VD på Quality Travel.

Fakta Andorra:

Landet ligger uppe i Pyrenéerna mellan Frankrike och Spanien. Ytan motsvarar en tredjedel av Öland med en befolkning runt 80 000 invånare.

De flesta arbetar inom turismen då landet besöks årligen av flera miljoner turister som främst shoppar bland över 2000 butiker. De senaste åren lockas allt fler till den fantastiska skidåkningen. Man erbjuder två stora liftsystem där det största har över 200 km pist. Man kan flyga från Arlanda, Göteborg och Köpenhamn.

Ytterligare uppgifter kan fås av Ulf Östmark, Andorras representant i Skandinavien 0708-402200, ulf@qtravel.se eller Katarina Häll, destinations Chef i Andorra, 0470-34 97 10, katarina@qtravel.se

• Äventyr

Quality Travel är en researrangör som bygger på 30 års resebransch erfarenhet.

För 30 år sedan startade grundaren Ulf Östmark White Resor. White blev ett av 80-talets stora resesuccéer. Efter att White Resor sålts arbetade han som VD i flera av Nordens största reseföretag. Det var med den samlade erfarenheten om kunders förväntningar och krav som Quality Travel startade. Quality Travel har sitt kontor i Växjö.

Vi vill ge dig en reseupplevelse du aldrig ska glömma!

Ulf Östmark

Presskontakt CEO 0708-402200