Med gin som spolarvätska på väg till pisten

Det lilla skatteparadiset Andorra har seglat upp som en allvarlig utmanare till de traditionella skidorterna i Alperna. Fler och fler hittar nu till det snörika och solsäkra landet som ligger endast en timmes bilfärd från metropolen Barcelona. Säsongen 2011-2012 slår alla tidigare rekord och antalet skandinaver som förlägger en vecka eller två i Andorras 220 mil långa pist-system har aldrig tidigare varit så många.

Och det är lätt att förstå. Garanterat snörika och oändliga pister i kombination med över 300 soldagar per år lockar naturligtvis när regn och rusk drabbar Skandinavien. Lägg därtill att landet Andorra är i stort sett skattebefriat så förstår man att det billiga levernet också blir en faktor.

Och rubriken ljuger inte. Det är mer än vanligt att lokalbefolkningen använder gin som spolarvätska. Anledningen är enkel. En liter gin är billigare än en liter spolarvätska.

Quality Travel AB är Skandinaviens ledande arrangör av skidresor till Andorra och ca 75 % av alla skidresenärer till Andorra från Sverige, Norge och Danmark reser med bolaget. Flygavgångar finns från såväl Stockholm, Göteborg och Köpenhamn.

Quality Travel AB är också officiell representant för Andorra i Skandinavien och VD Ulf Östmark säger;

-        Sedan vi började arrangera resor till Andorra för några år sedan så har antalet resenärer ökat konstant och slår i år alla rekord. Redan i november hade vi fler bokningar än under hela förra säsongen. Vi kan konstatera att den allmänna nedgång som drabbat resebranschen i allmänhet inte gäller skidresor till Andorra.

För mer information  se www.qtravel.se eller

kontakta Ulf Östmark, VD för Quality Travel på 070-840 22 00

• Äventyr