Rekordtidiga bokningar för skidsemestern

Trots att flera av oss fortfarande njuter av sommarsemestern så har andra tidigt förvissat sig om att boka kommande vinters skidsemester. Quality Travel, som är Skandinaviens ledande arrangör av skidresor till Andorra upplever redan ett högt tryck på bokningsingången med 113 % fler resor bokade jämfört med samma period förra året.

-  Vi var oroliga att den dåliga sommaren i Sverige skulle medföra att många väljer sol semester i stället för skidsemester kommande vinter. Vår analys visar dock att en anledning till den stora efterfrågan är den positiva respons vi fått från tidigare års resenärer. Skidåkningen, vädret, snön och prisnivåerna slår de flesta alternativ i Alperna tycker våra kunder  som nu redan bokat en ny resa, säger Ulf Östmark på Quality Travel.

Andorra ligger i Pyrenéerna mellan Frankrike och Spanien och är till ytan som en tredjedel av Öland. Många av de 80 000 invånarna arbetar med service och handel då de flesta turisterna kommer för den fantastiska skidåkningen och Taxfree- shopping. Andorra är ett av Europas snösäkraste  skidområden med den mesta skidåkningen runt 2500 m ö h. Därutöver    har landet ca 300 soldagar om året.

Quality Travel säljer sina resor genom traditionell telefon bokning för att ge kunden bästa service och samtidigt ge information  om resmålet. Passar inte öppettiderna kan man boka online dygnet runt.

Mer information finns att läsa på www.qtravel.se

Ytterligare upplysningar besvaras av Ulf Östmark på telefon 0708-402200 eller ulf@qtravel.se

Bilder: Bifogade bilder kan publiceras i samband med detta pressmeddelande eller efter särskild överenskommelse. Kontakta Quality Travel om ni önskar andra format.

• Semester

Ulf Östmark