World cup till Andorra

Andorra 2012 World Cup har accepterat begäran från Internationella skidförbundet (FIS) att arrangera ännu en Världscup tävling i storslalom.  Tävlingen som var planerad att äga rum i Courchevel har på grund av snöproblem flyttats till Andorra. Quality Travel AB välkomnar arrangemanget och grattulerar arrangörerna.

- Det är ingen tillfällighet att Andorra får frågan om att arrangera Världscuptävlingar. Landet har otroligt bra förhållanden då det gäller snötillgång och pistsystemet tillhör de bästa i Europa säger Ulf Östmark som är VD för Quality Travel AB.

Quality Travel AB är Skandinaviens ledande arrangör av skidresor till Andorra med flygavgångar från Stockholm, Göteborg och Köpenhamn. Andorra har snabbt blivit en ny favorit bland sol och snötörstande skidentusiaster från Skandinavien.

Internationella skidförbundet har visat sitt förtroende för det goda arbete som utförs av Andorras organisatörer och deras erfarenhet genom att anförtro dem med anordnandet av en tredje World Cup tävling i vinter.  Detta gör Grandvalira-Soldeu 2012 platsen för skidåkning i vinter med tre Världscup tävlingar i februari, två storslalom och en slalom tävling den 10, 11 och 12 februari, alla på den legendariska Avet sluttningen. Därutöver arrangeras även en World cup tävling i speedskiing några veckor senare i samma liftsystem.

För mer information kontakta Quality Travel AB, VD Ulf Östmark på tel.0708-402200

• Äventyr

• andorra