Årets marknadsanalytiker 2012 finns hos QuestBack

Ivar Kroghrud, VD vid QuestBack, har utsetts till årets marknadsanalytiker av Norsk Markedsanalyse Forening. Det prestigefyllda priset delas årligen ut till personer verksamma inom marknadsanalytisk verksamhet.
– Denna utmärkelse är en stor inspirationskälla för den fortsätta tillväxten, säger Ivar Kroghrud.

Att arbeta efter filosofin ”screw it, let’s do it” och ha roligt på vägen visade sig vara ett vinnande koncept som föll juryn i smaken. På frågan om vad som mer ligger bakom företagets framgång svarar Ivar Krogrud:

– En del av hemligheten är vår flexibilitet, vi kan skräddarsy undersökningar enligt kundens behov. Kommunikationen mot målgruppen är oerhört viktig. Du måste ställa rätt frågor för att få svar. Ask and Act, uppmanar Ivar Kroghrud.

QuestBack finns representerat i fler än 20 länder och QuestBacks verktyg används årligen för att genomföra fler än 100 miljoner undersökningar. QuestBack är ett norskt bolag i grunden och välkänt i hemlandet. Där talar företag till och med om att ”göra en QuestBack” då de står inför att genomföra undersökningar bland kunder eller anställda.

Nu står QuestBack, med Ivar Kroghrud i spetsen, inför en spännande framtid, inte minst genom den nya tjänsten Social Insight, som möjliggör marknadsundersökningar via Facebook.

– Innovation och engagemang är grundläggande värden för oss och det kommer att hända mycket spännande med våra verktyg under nästa år. Denna utmärkelse är en stor inspirationskälla för den fortsätta tillväxten, säger Ivar Kroghrud.

Begreppet att ”göra en QuestBack” torde snart vara vedertaget i fler delar av världen.

• social insight
  • årets marknadsanalytiker