Peder Daxberg, ny landschef på QuestBack Sweden

QuestBack tillkännager idag att den tidigare försäljningschefen Peder Daxberg har tillsatts som svensk landschef. Peder, som tidigare i år tillträdde som försäljningschef på QuestBack, har under de senaste 18 åren erhållit såväl bred som djup erfarenhet av internationella sälj- och marknadsorganisationer – framförallt inom IT och telekom. Tillsättningen av Peder som landschef är ett naturligt steg i den nya strategi som QuestBack antagit. Strategin innebär:

• Ökat fokus på övergripande lösningar inom feedback management
  • Högre grad av integration mellan lösningar
  • Tydligare vertikalt fokus
  • Fördjupade samarbeten med kunder

Om rollen som landschef säger Peder:

”QuestBack är en ledare inom strategisk kund- och medarbetaråterkoppling och vårt uppdrag är, att med hjälp av ökad insikt och kunskap, hjälpa våra kunder att fatta faktabaserade beslut om sin verksamhet och därmed bli än mer framgångsrika i den föränderlig och komplex värld de lever och verkar i. Det känns oerhört spännande att få vara en del av detta arbete.”

Om strategin säger Peder:

”Vårt digitala, mobila och sociala informationssamhälle har inneburit många förändringar – såsom rörlighet, komplexitet och en utveckling som går mycket fort. Organisationer idag behöver insikt och kunskap för att navigera rätt. Vi ser att kunderna både vill och behöver arbeta smartare, mer effektivt och kontinuerligt med feedback. Vi vill följa såväl våra kunder som utvecklingen framåt.”

• Undersökningar, rapporter

• strategi
  • ledning

QuestBack gör det möjligt för företag att med hjälp av ledande feedback- och dialoglösningar, skaffa värdefulla insikter och bygga lönsamma relationer med kunder och anställda. QuestBack har tagit emot åtskilliga nationella och internationella diplom och utmärkelser, såsom gasellföretag och årets superföretag. Företaget har sitt huvudkontor i Oslo i Norge och bedriver verksamhet i sammanlagt 19 länder. QuestBacks webbaserade plattform används av nära 5 000 organisationer över hela världen. För mer information, besök www.questback.se och följ oss gärna på Twitter: @questbacksweden