Hejco väljer R3

Hejco, utvecklare och tillverkare av arbetskläder väljer R3 som ny reklambyrå med fokus på att omsätta företagets varumärkesprofil i konkret kommunikation.

Varumärket Hejco skapar arbetskläder med slitstark kvalitet och relevant funktion som förbättrar arbetslivet för alla de yrkesgrupper som tar hand om andra inom vård & omsorg, dental, städ, hotell, restaurang och kök. Hejcos kollektioner produktutvecklas i Norden och företaget arbetar målmedvetet för att bidra med hänsyn och ansvar i såväl sociala frågor som miljöskydd. Företaget är en del av koncernen Fristads Kansas Group, en av Europas största leverantörer av yrkes- och profilkläder.

Uppdatering av varumärkets image

Hejco siktar på att bli det ledande varumärket i Europa för arbetskläder inom sitt segment och när man nu har beslutat att stärka positionen på marknaden innebär det en mer genomtänkt marknadskommunikation. Som grund ligger den interna uppdatering av varumärkets image som företaget nyss genomfört.

Till sin hjälp har man valt att anlita reklambyrån R3 som har en lång erfarenhet av att omsätta kunders varumärkesprofiler i konkret reklam och kommunikation.

– Vi är väldigt glada över det nya samarbetet med R3. Efter att under våren och sommaren ha gjort ett internt arbete med varumärket ser vi R3 som en naturlig partner i att ta fram det nya uttrycket. Vi ser ett långsiktigt samarbete framför oss med många spännande tankar framöver, säger Sofia Wackling, marknadschef på Hejco.

Samarbetet inleds med katalogproduktion
Samarbetet är redan inlett och det första uppdraget för R3 blir att ta fram katalogen över årets sortiment. Produktionen är igång och katalogen väntas bli klar under hösten 2016, med lansering under 2017.

– Vi har haft en dialog med Hejco sedan en tid tillbaka och nu var timingen perfekt att inleda ett samarbete. Hejco är experter på arbetskläder och har stor utvecklingspotential inom ett mycket intressant marknadssegment och vi är självklart glada över att vara med och ta varumärket framåt genom vår expertis, säger Robin Rudholm, VD på R3.

Sofia Wackling, Marknadschef på Hejco: 0730-878295, sofia.wackling@hejco.com
Robin Rudholm, VD på R3: 0735054434, robin@r-3.se