Branschprofil ny ordförande i R3 reklambyrås styrelse

R3 reklambyrå utser reklamprofilen Anders Nyström som byråns nya styrelseordförande. Anders är grundaren av den framgångsrika Jönköpingsbyrån NY Collective och har en lång erfarenhet från olika uppdrag inom branschen. – Vi har under en tid spanat efter en rutinerad branschpersonlighet med rätt energi och idéer, och i Anders har vi nu onekligen hittat rätt person, säger Robin Rudholm, VD på R3 reklambyrå.

Efter att ha grundat och under många år framgångsrikt drivit NY Collective i Jönköping, arbetar Anders Nyström idag främst med affärsutveckling som konsult för olika mediaföretag. Dessutom är han delägare i två bolag och har flera styrelseuppdrag. Nu väntar nästa utmaning när han tar plats som styrelseordförande på reklambyrån R3 i Borås.

– R3 är en fantastiskt duktig byrå med hög design- och kreativitetsnivå. Jag känner igen mig själv i Robins och Fredriks ambitioner från min karriär som byråledare. Det är deras framåtsträvande och fokus på kvalitet som har lockat mig till R3, säger Anders Nyström.

– Vi har under en tid spanat efter en rutinerad branschpersonlighet med rätt energi och idéer, och i Anders har vi nu onekligen hittat rätt person, säger Robin Rudholm, grundare och VD på R3 reklambyrå.

Entusiasm och branschrutin ska ta byrån till nästa nivå
Med sin erfarenhet från snabbväxande bolag kommer Anders in vid en optimal tidpunkt enligt Robin.

– R3 befinner sig i ett väldigt spännande skede, där vi fyller 10 år 2018 och kan se tillbaka på en fantastisk utveckling sen byrån startades. Eftersom vi lever efter tesen att utvecklas du inte, så avvecklas du, vill vi nu ta nästa steg. Då blir Anders en oerhört viktig kompetens som kan hjälpa oss vidare till nästa nivå, säger han.

Och Anders Nyström upplever att han har erfarenheten och kunskapen som kan ta R3 framåt.
– Jag tror att jag kan tillföra både entusiasm och trygghet. Av egen erfarenhet vet jag hur viktigt det kan vara att bolla frågor och idéer med någon som redan har gjort den här resan. Förhoppningsvis kan jag därmed bidra till att R3 fortsätter sin positiva utveckling, i en tid när branschen står inför stora förändringar.

Sedan tidigare består R3 reklambyrås styrelse av byråns ägare Robin Rudholm och Fredrik Lyckelid samt av byråns ekonomiansvarige, Elisabeth Holsner.

För mer information:
Robin Rudholm: 0735-054434