Avicii spelar på Hungerhjälpen – biljetter släpps 3 maj kl. 9

Radiohjälpens insamling Hungerhjälpen avslutas med en stor gala på Berns i Stockholm den 1 juni. Huvudakten för kvällen är Avicii som spelar i en timme och fler artister kommer att meddelas inom kort. Insläpp är kl 19.00 och delar av galan livesänds av SVT kl. 20.00-21:30.

Köpa biljetter
Biljetterna kostar 400 kr + serviceavgift och säljs via Tickster.se / 0771-47 70 70

Det officiella biljettsläppet till Berns är den 3 maj kl. 9.

Åldersgräns för evenemanget är 20 år.

Tälva om biljetter
Förutom att köpa biljetter kan man även tävla om biljetter genom att starta en insamling på www.hungerhjalpen.se. Man tävlar i grenarna ”Mest insamlade pengar” och ”Bästa kläckta och genomförda idé”. Vinnarna i de två grenarna får 40 biljetter vardera till galan och de som kammar hem ”Bäst idé” får även åka med Avicii till ett projekt i Afrika för att se hur pengarna räddar liv. (Upp till 10 biljetter till resan för vinnaren.)

Om Hungerhjälpen

Hungerhjälpen är Radiohjälpens insamling och samlar in pengar för att bekämpa hunger i Afrika söder om Sahara. Det är en nationell insamling och informationssatsning som riktar strålkastaren på hunger och undernäring. Bakgrunden till initiativet är att Avicii och Ash via House For Hunger donerar 1 miljon euro till Radiohjälpen och samtidigt utmanar svenska folket: Hur mycket kan vi samla in tillsammans? Startskottet för insamlingen gick den 9 mars. Den genomförs som ett samarbete mellan Radiohjälpen, Sveriges Television, Utbildningsradion och Sveriges Radio.
www.hungerhjalpen.se  www.facebook.com/hungerhjalpen #hungerhjälpen

Om galan
Radiohjälpens insamlingsgala produceras av Stureplansgruppen Media Group i samarbete med At night management.

Presskontakt: Radiohjälpen, Linda Andersson, 070-615 72 12