Kändisrace med lyxbilar mitt i Göteborg

Pressmeddelanden   •   Maj 15, 2018 08:33 CEST

Ferrari, Lamborghini, Maserati, Bentley, Porsche och många fler. Fredagen den 25 maj kommer ett fyrtiotal bilar i miljonklassen att stå uppställda utanför Radisson Blu Scandinavia Hotel. De deltar alla i Cool Car Race som är ett välgörenhetsevent med ett tydligt mål - att samla in en miljon kronor till utsatta barn.

Underjordiskt spa mitt i Göteborg

Pressmeddelanden   •   Apr 09, 2018 08:24 CEST

I lokalen i källaren på Radisson Blu Scandinavia Hotel är historien närvarande. Spår av den gamla stadsmuren bildar fond i det stora spa-rummet och en kasematt, med granit från urtiden, finns bevarad.

Dags igen för jobbmässan Skarpt Läge

Pressmeddelanden   •   Feb 21, 2018 08:35 CET

Jobbmässan för unga vuxna – Skarpt läge, genomförs för femte året i rad den 23 februari 2018 på Radisson Blu Scandinavia Hotel mitt i Göteborg. Målet är att Skarpt läge inte bara ska vara Göteborgs bästa jobbmässa för unga. Det ska bli Sveriges bästa plattform för unga att komma in på arbetsmarknaden.

Förväntningarna på årets mässa är höga. Den tre timmar långa mässan lockade förra året 1138 besökare i åldern 18 till 30. Intresset var stort och redan en halvtimme innan öppning ringlade sig kön lång med motiverade arbetssökande runt kvarteret på Södra Hamngatan. Av dessa hade 203 personer ett jobb när de gick därifrån. Idén med mässan är att de företag som ställer ut måste kunna erbjuda konkreta jobb, praktik eller studier på plats.

– Vi fokuserar på instegsjobben. Vi vill vara den mötesplatsen i Göteborg som snabbast får ut unga i arbetslivet. Målsättningen för 2018 är såklart att ännu fler unga vuxna skall få en sysselsättning då vi i år har hela 900 jobb att erbjuda” säger Lotta Forsberg, projektledare för Skarpt Läge sedan mässan startade 2014.

Uppföljning en viktig del
Efter sex månader arbetar 122 unga kvar, det vill säga över hälften. Dessutom har många sommaranställningar gått över att bli heltidsanställningar. Uppföljning är en viktig del av den ideella föreningen Skarpt Läges arbete.

− Vi är fantastiskt glada över att så många unga jobbar kvar och att vi med enkla medel, kunnat kompetensförsörja vår stad, säger Fredrik Karlsson, projektledare för jobbmässan Skarpt Läge.


Samarbetet kommun och näringsliv
Mässan bygger på ett samarbete mellan föreningen Skarpt Läge, Göteborg & CO, Göteborg & CO NLG, Team Göteborg, Radisson Blu Scandinavia Hotel, Arbetsförmedlingen och Visita.

- Mässan är viktig för oss. Radisson Blu har ett starkt globalt engagemang i sociala frågor och vi ser Skarpt Läge som ett självklart evenemang att stötta, säger Marina Skaby HR på Radisson Blu Scandinavia Hotel.

Tid och plats
Jobbmässan Skarpt Läge genomförs fredagen den 23 februari kl 14-17 på Radisson Blu Scandinavia Hotel, Södra Hamngatan 59 i Göteborg.

Mer information om Skarpt läge

Om Radisson Blu Scandinavia Hotel
Radisson Blu Scandinavia Hotel är beläget vid Drottningtorget i Göteborg och öppnade 1986. Hotellet har 355 hotellrum varav 38 sviter. Standardrummen är bland de största i Göteborg och hotellets berömda Kungasvit mäter hela 210 kvm. Här har många stora celebriteter bott under sina besök i staden. Radisson Blu Scandinavia Hotel har en modern konferensavdelning med 16 mötesrum varav en stor bankettsal med kapacitet för 500 sittande gäster. På Scandinavia finns även restaurang, bar, butiker, fitness center och ett bevakat garage med elbilsplatser.

Om Radisson Blu®
Radisson Blu® är ett av världens ledande hotellvarumärken med fler än 280 verksamma hotell i 69 länder. Radisson Blus engagerade gästvänlighet karaktäriseras av den unika servicefilosofin ”Yes I Can!”. Hotellen erbjuder ett brett utbud av tjänster som möter den moderna resenärens behov inklusive en garanti om100 procent kundnöjdhet. Radisson Blu lever världen över efter parollen ”Hotels Designed to Say YES!” och kännetecknas av visuellt ledande design med fokus på detaljer. Radisson Blu-hotellen finns belägna på de bästa platserna i storstäder, semesterdestinationer och på flygplatser världen över. Radisson Blu är en del av Carlson Rezidor Hotel Group, som även inkluderar Quorvus Collection, Radisson®, Radisson Red, Park Plaza®, Park Inn® by Radisson och Country Inns & Suites By Carlson. www.radissonblu.com.

Jobbmässan för unga vuxna – Skarpt läge, genomförs för femte året i rad den 23 februari 2018 på Radisson Blu Scandinavia Hotel mitt i Göteborg. Målet är att Skarpt läge inte bara ska vara Göteborgs bästa jobbmässa för unga. Det ska bli Sveriges bästa plattform för unga att komma in på arbetsmarknaden.

Läs vidare »

Över 200 unga vuxna fick anställning på jobbmässan

Pressmeddelanden   •   Apr 05, 2017 15:36 CEST

Jobbmässan för unga vuxna - Skarpt läge, genomfördes för fjärde året i rad den 24 februari 2017 på Radisson Blu Scandinavia Hotel mitt i Göteborg. Resultatet visar att 203 unga göteborgare fick anställning under den tre timmar långa jobbmässan.

Hagabadet öppnar Premium Spa på Radisson Blu Scandinavia Hotel

Pressmeddelanden   •   Mar 28, 2017 09:00 CEST

Anrika Hagabadet expanderar och startar nu ett samarbete med Radisson Blu Scandinavia Hotel mitt i centrala Göteborg. En stor renovering av hotellets lokaler mot Södra Larmgatan är på gång för att skapa en unik miljö med fokus på spa, yoga, behandlingar samt ett mindre gym, allt med premiumkänsla.

Rekordbesök på Skarpt Läge 2017

Blogginlägg   •   Feb 27, 2017 15:00 CET

För fjärde året i rad anordnades jobbmässan Skarpt Läge på Radisson Blu Scandinavia Hotel. I år sattes det rekord med över 1100 besökare! 2016 kom det 900 personer och mässan genererade då 190 riktiga jobb. Det skall bli spännande att se var vi landar i år. Det blir en ordentlig uppföljning och resultatet presenteras under våren.

Många taggade och förväntansfulla arbetssökande köade i och utanför hotellet när portarna slogs upp kl 14 i fredags. Det var unga vuxna från hela stan som denna dag sökt sig till Radisson Blu Scandinavia. David Lega (KD) invigde mässan och önskade alla lycka till.   

Vi fångade Sara Ali 19 år i vimlet.

Hej Sara, hur fick du information om mässan? 
Jag har besökt den tidigare och såg på Facebook att det var idag, säger Sara. Man får passa på när sådana här tillfällen ges.  

Vad hade du för förväntningar på besöket?
Jag har läst Naturprogrammet och studerar nu på Chalmers. Jag vill in i byggbranschen och hoppas på att hitta ett arbete vid sidan av mina studier. Har jag tur så är det början på en karriär. Jag är mycket nöjd med kvaliten på utställare och roligt att det var så mycket folk! 

Hur har det gått för dig idag? 
Ja, jag har lämnat mitt CV till ett par företag som jag tyckte var mycket intressanta. Jag vill inte bara kasta ut mitt CV. Det är roligare att få visa upp sig på plats och knyta kontakter.

Vad gör du om 5 år? 
Då är jag ute och gör mitt första år på arbetsmarknaden efter studierna. Drömmen är att få vara med i slutbygget av Göteborg 2021 när staden firar 400 år.

För fjärde året i rad anordnades jobbmässan Skarpt Läge på Radisson Blu Scandinavia Hotel. I år sattes det rekord med över 1100 besökare! 2016 kom det 900 personer och mässan genererade då 190 riktiga jobb. Det skall bli spännande att se var vi landar i år. Det blir en ordentlig uppföljning och resultatet presenteras under våren.

Läs vidare »

Jobbmässan Skarpt Läge på Radisson Blu Scandinavia Hotel

Nyheter   •   Feb 20, 2017 08:00 CET

Den 24 februari är det dags för Skarpt Läge, Sveriges största mötesplats för arbetssökande unga mellan 18-30 år. I fjol skapades 191 st jobb inom tre timmar. Framgången bakom jobbmässan ligger i att företagen som ställer ut måste ha något konkret att erbjuda deltagarna som kommer. Skarpt läge genomförs på Radisson Blu Scandinavia Hotel i Göteborg och invigs klockan 14:00.

Renovering lyfter Radisson Blu Scandinavia Hotel i Göteborg

Pressmeddelanden   •   Jan 18, 2017 15:22 CET

Nu storsatsar Scandinavia på att bli det ledande hotellet i centrala Göteborg. En omfattande renovering av de 351 rummen, varav 38 sviter, har inletts och därefter står lobby, restaurang och bar på tur.

Kontaktpersoner 2 kontaktpersoner

Om Radisson Blu Scandinavia Hotel

Ett hotell att komma tillbaka till

Adress

  • Radisson Blu Scandinavia Hotel
  • Södra Hamngatan 59
  • 401 24 Göteborg
  • Sverige

Länkar