Supergasell och supertalang med Hand in Hand i supermöte

Onsdag 15 mars träffas supertalangen Siavosh Derakhti och supergasellen Radix Kompetens VD Martin Sjöström tillsammans med Anna Gauffin af Uhr från föreningen Hand in Hand. Radix Kompetens i Malmö välkomnar då till en Club eget-frukost anordnad av Nyföretagarcentrum Öresund.

Ta detta supertillfälle i akt att lyssna på tre aktörer som på olika sätt arbetar för ett bättre samhälle. Club eget-frukosten arrangeras av Nyföretagarcentrum Öresund, en ideell förening finansierad av ett 50-tal samarbetspartners från främst näringslivet. Radix Kompetens är glada och stolta över att stå värd för Club eget-frukosten i Malmö.

På frukosten får du möjlighet att utöka ditt nätverk med lokala företagare och samarbetspartners. Vill du själv passa på att presentera dig vid frukosten kontaktar du rådgivare Jenny Citré på Nyföretagarcentrum Öresund.

Club eget-frukosten är kostnadsfri men anmälan krävs. No Show-avgift 125 kronor vid utebliven närvaro. Anmäl dig senast måndag 13 mars. Varmt välkommen!

Club eget-frukost Malmö
När: onsdag 15 mars, klockan 8.30–10
Var: Radix Kompetens huvudkontor, Stenyxegatan 25 C, Malmö
Hur: Du anmäler dig senast måndag 13 mars hos Nyföretagarcentrum Öresund.
OBS! No Show-avgift 125 kronor vid utebliven närvaro.

Supertalang, supergasell och Hand in Hand
Siavosh Derakhti, grundare av den ideella organisationen UMAF – Unga Mot Antisemitism & Främlingsfientlighet. 2015 fick Siavosh Derakhti det ärofyllda priset Human Rights First Award och 2016 fanns han med på Forbes lista över de mest inflytelserika personerna under 30. Siavosh Derakhti utnämndes nyligen av Veckans Affärer till en av Sveriges supertalanger. Hör honom berätta om sin fantastiska och inspirerande företagsresa.

Martin Sjöström, VD och ägare av Radix Kompetens, ett företag med inriktning på arbetsmarknadstjänster. Företaget stödjer arbetssökande på deras väg till jobb, studier eller praktik och arbetar som kompletterande aktör på uppdrag av Arbetsförmedlingen, kommuner och organisationer. Dagens Industri utsåg december 2016 Radix Kompetens till Sveriges supergasell, som det mest växande företaget med en ökning på över 5 000 procent mellan 2012 och 2015. Radix Kompetens erbjuder något de kallar Mångfaldssmarta företag. En lösning för att få fler företag att anställa arbetssökande, nyanlända eller personer med funktionsvariation, och där Radix Kompetens ger stöd och hjälp genom anställningsförfarandet. Hör VD Martin Sjöström berätta mer om hur du och ditt företag kan få hjälp.

Anna Gauffin af Uhr berättar om föreningen Hand in Hands arbete att stärka kvinnors entreprenörskap som en väg ut ur fattigdom. Med utbildning, träning och tillgång till mikrolån kan kvinnor starta små familjeföretag och på så sätt långsiktigt förbättra situationen för sig själva och sina familjer. Hör Anna Gauffin af Uhr berätta mer om Hand in Hands arbete och vad alla kan bidra med.

• Vuxenutbildning