Tidigare generaldirektören Pia Enochsson tar plats i Radix Kompetens styrelse

Nyhet   •   Apr 05, 2016 15:56 CEST

Radix Kompetens styrelse från vänster: Ingrid Atteryd Heiman, Pia Enochsson, Martin Sjöström och ordförande Agneta Franksson. Fotograf: Daniel Fresia-Cox.

Tidigare statssekreteraren och generaldirektören Pia Enochsson tar nu plats i Radix Kompetens styrelse.

– Jag är mycket nöjd med att Pia Enochsson tackat ja till att ingå i vår styrelse. Hennes gedigna och långa erfarenhet från såväl utbildningssverige som från den politiska världen kommer väl till pass då det gäller utvecklingen av vårt företag, säger Martin Sjöström, grundare och VD för Radix Kompetens.

Pia Enochsson börjar den första maj sitt styrelseuppdrag. Radix Kompetens, med huvudkontor i Malmö, är en fristående aktör på arbetsmarknaden och arbetar med att hjälpa människor att komma ut på den svenska arbetsmarknaden och bidra till en ökad integration.

– Pia Enochssons erfarenhet som generaldirektör för Myndigheten för Yrkeshögskolan och nu senast som utvecklingschef på Skolverket blir en mycket god tillgång för Radix Kompetens. Inte minst med tanke på att vi nu har för avsikt att bredda vår verksamhet inom just utbildningssektorn, säger Martin Sjöström och tillägger.
– Också hennes tidigare erfarenhet från Regeringskansliet, andra myndigheter samt hennes breda kontaktnät blir en god tillgång för oss.

Radix Kompetens har idag drygt 180 anställda och omsatte 2015 drygt 97 miljoner kronor. Under 2016 räknar företaget med att växa ytterligare med en ökad omsättning, nya etableringar och fler medarbetare.

Målsättningen är att vara det främsta, och mest innovativa jobbförmedlingsföretaget i Sverige. Radix Kompetens arbetar med att hjälper personer på väg till jobb, studier eller praktik.

I en första kommentar till sitt nya styrelseuppdrag säger Pia Enochsson följande:
– Jag ser mycket framemot att få vara en del i utvecklingen av Radix Kompetens och genom mina tidigare erfarenheter aktivt kunna bidra till att bland annat stärka utbildningsdelen inom företaget.

Kommentarer (0)

Kommentera