Pressmeddelande -

Radix Kompetens - auktoriserad medlem i Almega Utbildningsföretagen - en kvalitetssäkring och en garanti för yrkesskicklighet och god kvalitet inom vuxenutbildningen.

Radix Kompetens är nu auktoriserade medlemmar i Almega Utbildningsföretagen - en kvalitetssäkring och en garanti för yrkesskicklighet och god kvalitet inom vuxenutbildningen.

Radix Kompetens har under året genomfört ett omfattande utvecklings- och kvalitetsarbete både för befintliga insatser men också med siktet framåt och med särskilt fokus på utbildningsområdet. Det har nu resulterat i att Radix Kompetens fr o m idag också är auktoriserade medlemmar i Almega Utbildningsföretagen.

- För oss är det ett stort och viktigt steg och vi ser fram emot att fortsätta utvecklas och växa inom utbildningsområdet, säger VD och grundare Martin Sjöström.

Under året har arbetet intensifierats med att utveckla Radix Kompetens pedagogiska grundsyn och bedömning för lärande och detta kompletterar nu det grundläggande Radix-konceptet. Detta arbete har genomförts parallellt med utvecklingen ett leveransstöd som är ett pedagogiskt verktyg och en kvalitetssäkring, lärplattformen itslearning. I takt med utvecklingen genomförs löpande kompetensutveckling av medarbetare. Radix Kompetens bedriver idag utbildningar inom bl a sfi i Karlstad med närmare 400 elever, och förberedande utbildningar i samarbete med Arbetsförmedlingen, kommuner och företag.

-Det är mycket viktigt för oss och glädjande att vi nu är auktoriserade medlemmar i Almega Utbildningsföretagen. Det är ett kvitto på det kvalitets- och utvecklingsarbete som vi gjort under året och som nu fortsätter med en tydligare inriktning mot nya utbildningstjänster, säger Utbildningschef Pia Svensson.

Om Radix Kompetens

Radix Kompetens erbjuder utbildningar och arbetsmarknadsinsatser på uppdrag av bland annat Arbetsförmedlingen, kommuner, organisationer och näringslivet. Vi erbjuder stöd för den som är arbetssökande på väg till jobb, studier eller praktik. Vi möjliggör utveckling i arbetet för de som redan är anställda och vill höja sin kompetens eller ändra inriktning. Vi erbjuder skräddarsydda utbildningar för näringslivet för ökad konkurrenskraft.

Radix Kompetens finns på mer än 50 orter runt om i Sverige. Tillsammans hjälps vi åt för att våra kunder och deltagare ska kunna vara på väg mot sina mål och drömmar. Till våra deltagares hjälp finns engagerade medarbetare, som tillsammans talar över 40 olika språk.

Kontakt:

Anbuds och Marknadschef