Radix Kompetens representerade i Utbildningsföretagens styrelse

På årsmötet för Utbildningsföretagen i Almega valdes vår Utvecklingschef, Pia Svensson, in som ordinarie ledamot i styrelsen. Pia har lång och bred erfarenhet inom vuxenutbildning och vuxnas lärande.

- Det är en fantastisk möjlighet att kunna vara med och förbättra och utveckla villkoren för branschen som helhet och dess intressenter, säger Pia.

Utbildningsföretagen är bransch- och arbetsgivarorganisationen för företag som arbetar med vuxnas lärande och kompetensutveckling. Utbildningsföretagen ingår i Almega och är medlemmar i Svenskt Näringsliv.

Utbildningsföretagen är den enda branschorganisationen som auktoriserar svenska utbildningsföretag. Auktorisationen är en garanti för god kvalitet inom vuxenutbildningen. Den gör det lättare för utbildningsköpare och elever att värdera de tjänster som erbjuds. Radix Kompetens är ett auktoriserat Utbildningsföretag.

Utöver det arbetar Utbildningsföretagen bland annat också för att förbättra branschens förutsättningar och villkor, samt utveckla och förbättra upphandlingar. Läs mer på nedanstående länk:

Den nya styrelsen ser ut enligt följande:

Ordförande: Christer Hammar, AcadeMedia

Vice ordförande: Tommy Persson, IHM

Ledamöter: Hans-Otto Halvorsen, Lernia
Jonas Jegers, FEI
Pia Andersson, Astrakan
Josef Nagy, Montico
Helene Lowall, Kompetenslaget
Pia Svensson, Radix Kompetens

• utbildningsföretag
  • styrelser
  • vuxenutbildning

Radix Kompetens är en professionell samhällsentreprenör av Vuxenutbildning och Arbetsmarknadstjänster. Vi möter arbetslivets behov och stödjer dig som är arbetssökande på väg till jobb, studier eller praktik. Vi möjliggör utveckling i arbetet för dig som redan är anställd och vill höja din kompetens eller ändra inriktning. Radix Kompetens erbjuder skräddarsydda utbildningar för näringslivet för ökad konkurrenskraft.

Radix Kompetens finns etablerade på fler än 40 orter runt om i Sverige. Tillsammans hjälps vi åt för att våra kunder , elever och deltagare ska kunna vara på väg mot sina mål och drömmar. Till våra elevers/deltagares hjälp finns ett kompetent och engagerat team av medarbetare.