David Schelin ny vd på Ragn-Sells AB

Ragn-Sells AB har utnämnt David Schelin till ny vd, med tillträde den 1 oktober 2012. Han efterträder Göran Bergander som fortsatt kommer att verka inom koncernen med ansvar för anläggningsprojekt.

David Schelin

David Schelin kommer senast från Niscayah Group AB där han varit Chief Operating Officer. Dessförinnan har han haft ledande positioner i bolag som Ericsson, Europolitan och Teracom. Han har även startat och drivit flera egna företag, och har en omfattande erfarenhet av att utveckla verksamheter med bred geografisk spridning och stora personalstyrkor.

- Det ska bli oerhört spännande att fortsätta utveckla Sveriges främsta återvinningsföretag. Mitt fokus kommer att ligga på att ta fram konkurrenskraftiga och hållbara erbjudanden till våra kunder samtidigt som vi säkerställer en stark lönsamhetsutveckling, säger David Schelin.

- Med David som vd hoppas jag bygga vidare på vår långa tradition av kundservice och miljönyttiga tjänster, säger Erik Sellberg, ordförande i Ragn-Sells. Davids tydliga kundfokus och bakgrund inom tjänstesektorn lägger grunden för ett ännu starkare Ragn-Sells.

För ytterligare information kontakta:
Mats Tronelius, personaldirektör: 073-093 93 00
David Schelin, vd: 072-736 40 63

Ragn-Sells är Sveriges ledande miljö- och återvinningsföretag. Vi samlar in,behandlar och återvinner restprodukter och avfall från näringsliv och hushåll överhela landet. Ragn-Sellsgruppen har 2 300 medarbetare, varav 1 700 i Sverige.