Pressinbjudan: Ragn-Sells och partner presenterar miljonsatsning inom övergödning, vatten och klimat

Miljöföretaget Ragn-Sells och dess innovationsbolag EasyMining presenterar en större satsning på ny cirkulär teknik som berör vattenfrågor, övergödning och klimatförändringar.

Satsningen, som görs tillsammans med Lantmännen och Danmarks största vattenreningsaktör BIOFOS, presenteras vid en pressträff klockan 13.30 på onsdag den 28 augusti i samband med SIWI World Water Week i Stockholm. Representanter för medier är välkomna att delta.

Deltagare: Pär Larshans, hållbarhetschef, Ragn-Sells Anders Kihl, strategi- och FoU-chef, Ragn-Sells Jan Svärd, vd, EasyMining

Tid och datum: 28 augusti 2019 kl. 13.30
Plats: SIWI World Water Week, Tele 2 Arena, Press Conference room
Anmälan: Registrering krävs, eller uppvisande av presslegitimation.

Presskonferensen kommer att hållas på engelska.

För mer information, kontakta gärna Astrid Lindholm, kommunikation, 070-927 48 69, astrid.lindholm@ragnsells.com Medialinjen, 070-927 24 00, medialinjen@ragnsells.com

• Naturresurser

Ragn-Sells är ett av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö. Vi samlar in, behandlar och återvinner avfall och restprodukter från näringsliv, organisationer och hushåll över hela Sverige. Ragn-Sellskoncernen har 2 300 medarbetare, varav 1 500 i Sverige, och omsatte 6,2 miljarder SEK år 2018.