RAIRE Invest har slutit avtal med spännande företag inom VR/AR teknologin

RAIRE Invest AB (publ) har under hösten sett sin investering i ett social media projekt utvecklas mycket positivt. Inom ramen för utvecklingsprojektet med en helt ny plattform för socialt media har många kontakter tagits med sikte på att skapa en verktygslåda åt användarna i det sociala nätverket. En av dessa kontakter är ett framstående Amerikanskt bolag inom Virtual Reality och Augmented Reality.

Avtal har nu slutits om ett sammangående i gemensamt svenskt bolag med ca 800 befintliga aktieägare. Vidare pågår förhandling om att det gemensamma bolaget ska genom omvänt förvärv noteras på Warsaw Stock Market, RAIRE Invest blir i samarbetet huvudägare till det noterade bolaget, ett ägande som kommer att delas ut till aktieägarna i RAIRE Invest.

Projektet som går under projektnamnet Veeracle, förväntas vara helt klart under andra kvartalet 2018.

RAIRE Invest genomför för tillfället en aktieägarspridning inför bolagets pre-IPO under första kvartalet 2018. Se länken här.