En ny utmaning väntar Claes Lundberg.

”Det nya uppdraget lockar mig verkligen, att få arbeta med en sådan här viktig miljösatsning för en av Bohusläns största industrier det kan jag inte tacka nej till.” säger han.  ”Det känns också bra att jag tar det här förändringssteget två år före min 50-årsdag”.

Claes Lundberg lämnar över ett mycket starkt Rambo som utvecklats mycket sedan han började i september 2008. Närmare bestämt med nästan 100 miljoner kronor till dagens 175 miljoner kronor i omsättning.

”Kundnöjdheten hos Rambo är hög hos både företag och privathushåll. Och jag har fått glädjen att arbeta med en fantastisk personal med mycket kompetens och engagemang”, säger han.

Nystartade Rena Hav ska bygga en biogasanläggning i Sotenäs som tar hand om fiskindustrins fiskrester och omvandlar till energi och biogödsel.  Det innebär att fiskindustrin får avsättning för sina restprodukter lokalt, kommunens reningsverk avlastas och havet blir renare – Rena Hav.

Claes Lundberg har rötter i Sotenäs och Lysekil och är uppvuxen i Göteborg med examen som civilingenjör från Chalmers. Tidigare har Claes arbetat vid Abba Skaldjur, Abba Seafood, SCA Hygiene, G & M samt APV Douglas Machine, USA.

Claes tillträder sin nya tjänst första september.

RAMBO AB är Norra Bohusläns miljöföretag inom avfallsminimering, återvinning och avfallsrådgivning. Vi står för närhet, service och förtroende.  Våra kunder är både företag och hushåll. Vi erbjuder moderna källsorteringslösningar, kundanpassad rådgivning och utbildning samt en effektiv logistik och infrastruktur för avfall. RAMBO driver fyra Avfallsanläggningar, sju Återvinningscentraler, 14 Miljöstationer och på uppdrag av FTI ett 60-tal Återvinningsstationer. RAMBO ägs av Lysekils, Sotenäs, Tanums och Munkedals kommuner, har 42 anställda, omsätter 161 Mkr och har en god tillväxt.